گروه اقتصادی: به‌دنبال نهایی شدن لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، دولت زمان اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوارها را که مبنای پرداخت یارانه نقدی است، اعلام کرد.

طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها سال گذشته اجرا شد و به هنگام اجرای آن، کارشناسان بارها نسبت به استفاده از این روش هشدار دادند.

به گفته رئیس مرکز آمار ایران، مرحله نهایی طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها از سوم تا 22 بهمن ماه اجرا می‌شود و همه خانوارها می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی
www.amar.org.ir از صحت اطلاعات و خوشه بندی خود در این طرح مطلع شوند و این اطلاعات را تایید کنند و درصورت نیاز درخواست تغییر دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد مدد افزود: برای ورود به سامانه اطلاع رسانی مرکز آمار، ضروری است همه اطلاعات درخواست شده شامل کدرهگیری، شماره ملی سرپرست خانوار و تعداد اعضای خانوار که هنگام ثبت نام درج شده است به‌طور کامل وارد شود. به گفته رئیس مرکز آمار طی هفته جاری، آموزش‌های لازم به خانوارها در 30 استان کشور برای اصلاح اطلاعات اقتصادی اجرا می‌شود.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه برای دسترسی آسان بیش از 17 میلیون خانوار به پایگاه اطلاع رسانی مرکز آمار برنامه زمان بندی برای مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی تعیین شده است، گفت: خانوارهای یک‌تا 2نفره از 3 تا 5 بهمن،

خانوارهای 3 نفره از 6 تا 8 بهمن، خانوارهای 4 نفره از 9 تا 11 بهمن، خانوارهای 5 نفره به بالا از 12 تا 14 بهمن مهلت دارند و خانوارهایی که براساس این زمان بندی موفق نشوند از 15 تا 22 بهمن فرصت دارند با مراجعه به نشانی اینترنتی اعلام شده، اطلاعات خانوار خود را مشاهده، تایید یا موارد اصلاحی خود به این اطلاعات را اعلام کنند. 

بررسی اعتراض خانوارها

رئیس مرکز آمار ایران  با بیان اینکه برای بررسی اعتراض خانوارهایی که مستندات لازم را دارند، به‌زودی پایگاه‌هایی در سراسر کشور اعلام خواهد شد، گفت: حق همه خانوارهای متقاضی اصلاح اطلاعات تا اعلام نتیجه بررسی مجدد، محفوظ است.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها  در سال 1387 گفت: از آن زمان تا‌کنون یک میلیون و 200 هزار فقره ازدواج، 900 هزار تولد و 400 هزار فوت در کشور ثبت شده و تغییر در ابعاد خانوارها طبیعی است. مدد افزود: خانوارها می‌توانند هر یک از تغییرات در خانواده خود را به اطلاع پایگاه‌هایی که اعلام می‌شود، برسانند.

کد خبر 99626

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز