فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با برخورد با افرادی که اقدام به فرستادن اس‌ام‌اس و ای‌میل‌های فراخوان برای اغتشاش می‌کنند، اظهار کرد:

شرکت در اجتماعات غیرقانونی، اغتشاشات و توهین به مقدسات از مواردی است که موجب برخورد می‌شود که در این راستا بعد از اتمام حجتی که پس از اتفاقات روز عاشورا انجام شد، پلیس عنوان کرد که مدارا هم کنار گذاشته شده و با این افراد از سوی پلیس و دستگاه قضایی به‌شدت برخورد می‌شود.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش روسای پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تصریح کرد: نباید فراموش کنیم کسانی که به خیابان می‌آیند، عامل اصلی نیستند، بلکه تحریک‌کنندگان و افرادی که اقدام به فراخوانی و سازماندهی این افراد می‌کنند، آنها عوامل اصلی هستند که شاید در میدان هم نباشند.

سردار احمدی‌مقدم ادامه داد: به‌دلیل سیاست‌مدارا قرار نبود که فشار زیادی در برخوردها وارد شود، اما این افراد هم باید بدانند، بالاخره اس‌ام‌اس‌ها را از کجا می‌زنند و یا ای‌میل‌ها از کجا فرستاده می‌شود که اینها زیرمجموعه سیستم‌هایی است که کاملا تحت کنترل است. این افراد تصور نکنند، استفاده از آنتی‌پروکسی‌ها و... موجب شناسایی نشدن آنها می‌شود، چون این موضوع یک ساده‌اندیشی است.

وی تاکید کرد: اگر تاکنون برخوردی نشده به این دلیل است که قرار بر برخورد نبوده است، لذا از این پس اگر این افراد به کار خود ادامه دهند، همه سوابق گذشته آنها که ثبت شده است، تحت حساب و کتاب قرار می‌گیرد و آنهایی که کار سازماندهی و یا فراخوانی انجام می‌دهند، حتما جرمشان بسیار بیشتر از افرادی است که کف خیابان می‌آیند و قانون‌شکنی می‌کنند.

محافظت از دانشمندان

سردار ‌احمدی‌مقدم در رابطه با حادثه ترور استاد دانشگاه تهران، گفت: از اینکه قرار است هجومی صورت گیرد هشدار داده بودند و تقریبا همه مطلع بودیم و فکر می‌کردیم که به یک تاسیسات حمله کنند.

وی افزود: اما دیدید که یک ترور کور انجام دادند و این دانشمند را به شهادت رساندند و احتمال دارد که اقدامات دیگری هم انجام دهند، از این‌رو باید برای پیشگیری، از دانشمندان محافظت آشکار و پنهان شود و خود دانشمندان هم برای امنیت خود تمهیداتی داشته باشند. فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: پرونده در دست دوستان ما در وزارت اطلاعات است و باید از آنها در رابطه با شناسایی مظنونان احتمالی سؤال کنید اما ما هم با دوستان وزارت اطلاعات همکاری می‌کنیم.

دانه‌درشت‌های مواد‌مخدر

وی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اقدامات پلیس در رابطه با برخورد با دانه‌درشت‌ها در بحث مواد‌مخدر نیز، گفت: راه‌های فرار قانونی در این رابطه شناخته شده و دانه‌درشت‌ها هم هزینه زیادی را متقبل می‌شوند که بتوانند از این راه‌ها به‌صورت قانونی و با استفاده از وکلای ورزیده استفاده کنند و برای مغلوب کردن ماموران قانون هم پول خرج می‌کنند. هرچند در حال حاضر فرض ما این نیست که دانه‌درشت‌ها برای عبور از قانون به‌صورت غیرقانونی عمل می‌کنند.

برخورد با دانه‌درشت‌های مواد‌مخدر

سردار احمدی مقدم با اشاره به اصلاح قانون مبارزه با مواد‌مخدر اظهار کرد: نقاط ضعف قانون جاری مبارزه با مواد‌مخدر امروزه مشخص شده است و اصلاح قانون مبارزه با مواد‌مخدر در کمیسیون قضایی مجمع، با دقت در حال بازبینی است و امیدواریم این راه‌های فرار قانونی که تاکنون شناخته شده است، برطرف شود.

وی در پاسخ به اینکه چند درصد از دانه‌درشت‌ها پس از آزادی از زندان دوباره به چرخه قاچاق مواد‌مخدر بازمی‌گردند، گفت: دانه‌درشت‌های اصلی در حوزه قاچاق مواد‌مخدر اصولا در کشور نیستند و معمولا دانه‌درشت‌های درجه دوم در کشور حضور دارند و این دسته از افراد زمانی که دستگیر می‌شوند،

راه‌های فرار از قانون برایشان وجود دارد که در این راستا باید بخش مربوط به بین‌الملل را هم تقویت کنیم تا با این شبکه‌های قاچاق مواد‌مخدر در خارج از مرزها هم برخورد کند.

کشته شدن 11 نفر از پرسنل ناجا در خراسان جنوبی

وی درباره حوادث اخیر در استان خراسان جنوبی نیز، گفت: یک باند مواد‌مخدر که از استان سیستان و بلوچستان به جنوب استان خراسان آمده بود، قصد داشت به شمال استان کرمان برود که در این راستا ابتدا پلیس با آنها درگیر شد و نیروی کمکی به منطقه درگیری اعزام کرد که متأسفانه به‌دلیل ضعف رعایت نقاط تامینی نیروهای پلیس به کمین اشرار افتادند و 11 تن از پرسنل پلیس شهید شدند.

کد خبر 99508

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز