همشهری‌آنلاین: پارلمان آلمان گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت جوخه‌های مرگ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را در این کشور بررسی می‌کند

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از رییس کمیسیون سیاست داخلی پارلمان آلمان، به همین منظور نشستی از سوی این کمیسیون در روز ‪ ۲۷‬ژانویه (‪ ۷‬بهمن) برگزار خواهد شد.

وولفگانگ بوسباح افزود: بررسی موضوع فعالیت جوخه‌های مرگ سیا در آلمان به درخواست فراکسیون چپ‌ها در پارلمان صورت می‌گیرد.

به نوشته مطبوعات آمریکا، ماموران بلک واتر، یک شخص آلمانی - سوری به نام مامون دارکازانلی را برای مدتی در شهر هامبورگ آلمان تحت نظر داشته‌اند زیرا وی مظنون به ارایه کمک‌های لجستیکی به القاعده بوده است.

Mamoun Darkazanli: Did the CIA plan to murder this German-Syrian man in Hamburg?

بنابر این گزارش، سیا شرکت امنیتی بلک واتر را که بعد از کشتار غیر نظامیان در عراق معروف شد، مجاب کرد تا تیمی را به هامبورگ اعزام کند و بعد از یافتن دارکازانلی وی را به قتل برساند.

در این گزارش آمده است که تیمی از بلک واتر، بصورت محرمانه وارد هامبورگ شده و چند هفته دارکازانلی را تحت نظر قرار داد تا مکان و زمان مناسب برای اجرای عملیات خود را فراهم کند.

به نوشته روزنامه ولت، حتی سفارت آمریکا و دفتر سیا در آلمان نیز در این مورد بی‌اطلاع نگهداشته شدند. سیا در نهایت این عملیات را لغو و تیم بلک واتر را از آلمان خارج کرده است.

فعالیت جوخه‌های مرگ سیا در کشورهای دیگر، به بعد از حادثه ‪ ۱۱‬سپتامبر باز می‌گردد که طی آن جرج دبلیو بوش رییس جمهور وقت آمریکا به این سازمان جاسوسی اجازه داد تا مظنونین به عضویت در القاعده را در دیگر کشورها شناسایی کرده و آنها را از بین ببرند.

این مورد حتی شامل کسانی می‌شد که در اطراف این گروه قرار داشته‌اند.

مطبوعات آلمان در گذشته نیز خبرهایی از تبدیل دفتر سیا در فرانکفورت به عنوان مقر اصلی این سازمان برای ایجاد زندان‌های مخفی در اروپای شرقی و شمال آفریقا و همچنین انتقال اعضای القاعده داده بودند که در آن زمان نیز مقامات آلمانی از وجود چنین فعالیت‌هایی از سوی این دفتر اظهار بی‌اطلاعی کردند

کد خبر 98974

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز