شنبه ۱۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

محمدرضا فروتن نقش اصلی فیلم تلویزیونی «چشم آفتاب»به کارگردانی حسن لفافیان را بازی می‌کند

لفافیان به مهر گفت: تصویربرداری دیروز در چابهار شروع شده و مینا دلیری و رضا خدادادبیگی مقابل دوربین رفته‌اند، نقش اصلی این فیلم را محمدرضا فروتن بازی می‌کند که از امروز بازی‌اش شروع می‌شود.

وی ادامه داد: داستان این فیلم درباره پیدا شدن یک اسکلت در شهر سوخته است که این اسکلت 5هزار سال قدمت دارد، سامان (محمدرضا فروتن) این اسکلت را سرقت می‌کند. تصویربرداری 20 روز در این منطقه ادامه دارد و بعد در زاهدان ادامه پیدا می‌کند. فرشته سرابندی، محمود عزیزی و آناهیتا ریسباف بازیگران این فیلم هستند.

سوگ سیاوش

سیاوش طهمورث، کارگردان نمایش «سوگ سیاوش» اعلام کرد: به‌دلیل ماه محرم تعداد اجرای عمومی نمایش سوگ سیاوش کمتر از حد معمول بود به همین دلیل قصد دارم که با این نمایش در بخش چشم‌انداز جشنواره فجر شرکت کنم.

وی به فارس گفت: نمایش «سوگ سیاوش» به نویسندگی صادق هاتفی و از یکم آذر تا سوم دی در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر به اجرای عمومی رسید اما به‌دلیل آغاز ماه محرم تعداد اجراهای عمومی این نمایش کمتر از حد معمول بود.

به همین جهت قصد دارم که با این نمایش در بخش چشم‌انداز جشنواره تئاتر فجر نیز با 2 اجرای عمومی شرکت کنم. در این نمایش از گونه‌های نمایش ایرانی چون نقالی و پرده‌خوانی استفاده شده است.

پرکارترین

حمید فرخ نژاد با 7 فیلم، پرکارترین بازیگر فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر است. به نوشته ایسنا، این بازیگر، فیلم‌های «به رنگ ارغوان»، «آتشکار»، «دمکراسی در روز روشن»، «شب واقعه»، «بیداری رویاها»، «هم بازی» و «شکلات داغ» را آماده حضور در جشنواره دارد که تولید بعضی از این آثار به سال‌های قبل بر می‌گردد.

این بازیگر در فیلم به رنگ ارغوان به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا که تولیدش به حدود 6سال قبل برمی‌گردد نقش اصلی فیلم را بر عهده دارد. در فیلم آتشکار ساخته محسن امیر یوسفی هم که از جمله فیلم‌هایی است که چند سال نمایش آن متوقف شده است، فرخ نژاد نقش اصلی را برعهده دارد.

اکران‌نشده‌ها

علی شاه‌حاتمی فیلم‌‌های اکران نشده خود را در حوزه هنری به نمایش می‌گذارد. پایگاه خبری حوزه هنری در این باره نوشته است: ترکش‌های صلح، کولی، آوای زندگی و پرواز مرغابی‌ها ساخته علی شاه‌حاتمی در برنامه هفته فیلم حوزه هنری بعد از جشنواره فیلم فجر اکران می‌شوند.

مدیر کارگاه فیلمنامه‌نویسی حوزه هنری هدف از برگزاری این برنامه را حمایت حوزه هنری از فیلم‌های فرهنگی که امکان اکران عمومی پیدا نکرده‌اند، دانست و افزود: این برنامه که با همکاری وزارت ارشاد برگزار می‌شود، ایجاد زمینه‌ای است برای نمایش فیلم‌هایی که به‌دلیل ویژگی‌های فرهنگی از اکران گسترده برخوردار نشده‌اند.  این هفته فیلم، اواخر بهمن‌ماه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

کد خبر 98591

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز