جمعه ۲۷ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: اتاق پذیرایی نمادی از کل خانه در یک اتاق است. تصویری از چگونه زندگی کردن است

اتاق پذیرایی جایی است که بیشتر وقت خود را آن‌جا می‌گذرانیم. جایی که آرامش پیدا می‌کنیم، کار روزانه را تعطیل کرده، رفع خستگی می‌کنیم، تلویزیون و فیلم می‌بینیم، آهنگ مورد علاقه خود را گوش می‌کنیم، کتاب می‌خوانیم، تنقلات می‌خوریم، میهمانی می‌گیریم و در کل اوقات خوشی را می‌گذرانیم.

اتاق پذیرایی جایی است که اغلب سلیقه و ذوق هنری ما مورد قضاوت قرار می گیرد! پس باید تصویری از شخصیت، خانواده‌ و چیزهای مورد علاقه‌مان باشد.

کلکسیون‌ها، کارهای هنری، سفرها و همه چیزهایی که باعث علاقه به خانه و کاشانه شده، آسایش و آرامش را همراه داشته باشد. فکر نکنید چیزهایی را باید نگه دارید که صرفا مد باشند.

اتاق پذیرایی، اتاق مورد علاقه است و چون ارزش زیادی برای آن قائلیم، باید سعی کنیم با انتخاب مبلمانی زیبا و طرحی خوب، تمام اعضاء خانواده را شاد و اوقات آن‌ها را خاطره‌انگیز کنیم.

باید به بهترین شکل ممکن آن را شکل دهیم و هنگام طراحی فضاهای مختلفی را برای منظورهای مختلف در نظر بگیریم.

انتخاب رنگ، مبلمان و نورپردازی با توجه به فضای موجود اهمیت زیادی دارد.

اگر اتاق پذیرایی کوچک و مربع بوده، جای کافی ندارد، صندلی، میز عسلی و مانند آن‌ را فراموش کنید در عوض از یک یا دو مبل راحتی با رنگ روشن استفاده نمایید.  

اگر بزرگ است می‌توانید قسمتی را برای نوشیدن چای و خوردن قهوه، کار با کامپیوتر و مابقی را به میز ناهار‌خوری، تلویزیون و غیره اختصاص دهید.

www.interiordezine.com

کد خبر 97496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز