پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اصغر فرهادی با فیلم سینمایی درباره الی جایزه بزرگ هیئت داوران و جایزه بهترین فیلمنامه ‌نویس را از سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک دریافت کرد

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اهدای سومین دوره جوایز اسکرین آسیا پاسیفیک امروز پنجشنبه 26 نوامبر در استرالیا برگزار شد و جایزه بهترین فیلم به فیلم سینمایی سامسون و دلیله به کارگردانی وارویک تورنتن از استرالیا رسید که نماینده سینمای این کشور در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان اسکار هشتاد و دوم نیز هست.

فیلم سینمایی درباره الی ساخته اصغر فرهادی در بخش بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه بود، جایزه ویژه هیئت داوران را به خاطر کارگردانی دریافت کرد.

درباره الی نماینده ایران در اسکار سال 2010 است. دیگر جایزه ویژه هیئت داوران به الیا سلیمان فیلمساز شهیر فلسطینی برای کارگردانی فیلم سینمایی زمان باقیمانده رسید.

فرهادی در بخش فیلمنامه هم توانست جایزه بهترین فیلمنامه مراسم اسکرین آسیا پاسیفیک را برای درباره الی از آن خود کند. جایزه بهترین بازیگر مرد به ماساهیرو موتوکی برای بازی در فیلم ژاپنی خروجی‌ها رسید و کیم های جا برای بازی در فیلم کره‌ای مادر ـ نماینده کره در اسکار هشتاد و دوم ـ بهترین بازیگر زن شد.

لو چوان فیلمساز چینی برای کارگردانی شهر زندگی و مرگ بهترین کارگردان مراسم اسکرین آسیا پاسیفیک لقب گرفت و جایزه بهترین فیلمبرداری به همین فیلم اهدا شد.

جایزه بهترین فیلم انیمیشن را هم مری و مکس به کارگردانی آدام الیوت از استرالیا دریافت کرد. گزارش کامل این مراسم به زودی منتشر می‌شود. 

کد خبر 96190

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز