چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کنگره کاستاریکا اعلام کرد که رئیس جمهوری این کشور به ویروس AH1N1 مبتلا شده است.

به نوشته ال موندو، فرانسیسکو انتونیو پاچکو افزود: به رغم آنکه اسکار اریاس رئیس جمهوری به ویروس آنفلوآنزای نوع ‌A مبتلا شده در وضعیت جسمانی مناسبی قرار دارد.

رودریگو اریاس وزیر ریاست جمهوری کاستاریکا و برادر اسکار اریاس یک کنفرانس مطبوعاتی جهت ارائه جزئیات بیشتری از وضعیت رئیس جمهوری بر پا کرده است.

از سویی دیگر، مایی انتیون دبیر ارتباطات کاخ ریاست جمهوری با اشاره به وضعیت جسمانی اساکار اریاس 68 ساله و و برنده جایزه صلح نوبل در سال 1987، گفت: پزشکان در حال انجام معالجات لازم بر رئیس جمهوری هستند و او مجددا خواهد توانست دوشنبه آینده به دفتر کار خود بازگردد.

بر مبانی گفته‌های انتیون، رئیس جمهوری روز دوشنبه 10 اوت با پرشکان خود و ماریا لوئیسا اویلا وزیر بهداشت کاستاریکا مشورت کرده و سپس برای انجام معاینات و آزمایشات پزشکی در مرکز بهداشتی خصوصی سن خوسه بستری شده است.

رودریگو اریاس برادر رئیس جمهوری نیز در جریان این کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد نتایج آزمایشات انجام شده نشانگر آن است که اسکار اریاس به آنفلوآنزای نوع ‌A خفیف مبتلا است.

رودریگو اریاس افزود: رئیس کشور کاستاریکا خواستار ان شده است که از درباره وضعیت جسمانی وی نیز به مردم همانند یک فرد عادی اطلاع رسانی شود.

وزیر ریاست جمهوری کاستاریکا گفت: اریاس اکنون در حال استراحت در منزل خود است و تا حداقل دوشنبه هفته آتی به استراحت خواهد پرداخت.

تا روز جمعه گذشته(7 اوت) 800 مورد آنفلوآنزای نوع ‌A مثبت در کاستاریکا ثبت شده که از این میان 27 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌‌اند.

کد خبر 87646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز