جمعه ۲۶ تیر ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پس از گذشت شش سال از مرگ دکتر دیوید کلی، این هفته سیزده پزشک معتمد اعلام کردند امکان ندارد این کارشناس وزارت دفاع، آن گونه که دولت مدعی است، خودکشی کرده باشد

David kelly

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، امروز سالروز مرگ مشکوک دکتر دیوید کلی، کارشناس سلاح های شیمیایی و بیولوژیک در وزارت دفاع انگلیس است که گفته شد پس از مصرف داروهای مسکن، با بریدن رگ های مچ دست، خودکشی کرد.

از آنجایی که این کارشناس سلاح های کشتار جمعی، در مصاحبه ای پنهانی با خبرنگار بی بی سی، ادعاهای تونی بلر، نخست وزیر وقت انگلیس را مبنی بر وجود سلاح های کشتار جمعی صدام، برملا کرده بود،از ابتدا این تردید ایجاد شد که وی ممکن است برخلاف ادعای دولت انگلیس، کشته شده باشد تا نتواند دروغ های دولت این کشور را برای حمله به عراق، افشا کند.

این هفته سیزده پزشک معتمد در انگلیس با انتشار نامه‌ای اعلام کردند بررسی‌های آنان نشان می‌دهد امکان ندارد آن گونه که دولت این کشور اعلام کرده است، کسی بتواند خود را بکشد بنابراین درخواست کردند درباره چگونگی جان باختن این کارشناس وزارت دفاع انگلیس، تحقیق مستقلی صورت گیرد.

به نوشته امروز روزنامه دیلی میل، اواخر این هفته قرار است فیلمی با نام جنگ آنتراکس در لندن نمایش داده شود که براساس این فیلم، دکتر کلی در نظر داشت کتابی درباره دروغ‌های دولت انگلیس برای فریب افکار عمومی و مجلس این کشور بنویسد تا روشن شود تونی بلر، چگونه با گنجاندن ادعاهای واهی همچون آماده شدن سلاح‌های کشتار جمعی صدام در 45 دقیقه، آمریکا را در حمله به عراق، همراهی کرد.

به نوشته دیلی میل، وزارت دفاع انگلیس با ارسال نامه تهدیدآمیزی، از دکتر کلی که مدتی نیز به عنوان کارشناس سلاح های کشتار جمعی سازمان ملل در عراق کار کرده بود، خواسته بود ساکت شود و گرنه اخراج خواهد شد.

دکتر کلی، پیش از مرگ مشکوک، علاوه بر وزارت دفاع انگلیس، در مجلس و سازمان‌های امنیتی این کشور نیز مورد پرسش واقع و بازجویی شده بود

کد خبر 85703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز