مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم رسمی تشییع جنازه برای یک زن محجبه مصری که در آلمان به ضرب چاقو به قتل رسیده بود، در اسکندریه برپا شد.

به گزارش الجزیره، در مراسم تشییع جنازه مروه شربینی که به هنگام قتل باردار بود، افراد زیادی نیز به نمایندگی از دولت مصر حضور یافته بودند.

شربینی  پیش از حضور در دادگاهی در آلمان جهت ارائه اسنادی مبنی بر اینکه یک مرد آلمانی روس تبار وی را به دلیل داشتن حجاب تروریست خوانده بود، توسط این مرد با 18 ضربه چاقو به قتل رسید.

Some thousands of Egyptians surround the coffin of 32-year old pregnant Egyptian woman Marwa el-Sherbini, Monday July 6, 2009, who was stabbed by a German man in a courtroom in eastern Germany last week, during her funeral in Alexandria, Egypt.

Egyptians react during the funeral for 32-year old pregnant Egyptian woman Marwa el-Sherbini, Monday July 6, 2009, who was stabbed by a German man in a courtroom in eastern Germany last week, during her funeral in Alexandria, Egypt

گفته می‌شود شربینی در صحن دادگاه  پیش از ایراد شهادت خود علیه این مرد آلمانی به قتل رسیده است. [آلمان؛ متهم، شاهد را در سالن دادگاه کشت]

منابع قضایی آلمان نام این مرد را اکسل دبلیو (ALEX.W) اعلام کرده‌‌‌اند.

بر اساس این گزارش، مصطفی فرزند 3 ساله شربینی نیز در صحنه قتل شربینی حضور داشت و کشته شدن مادر باردارش با ضربات چاقو را نظاره گر بود.

گزارش شده است که در جریان این حادثه الوی علی عکاظ شوهر شربینی که از اساتید مصری دانشگاه بود نیز مجروح شده است.

حادثه قتل شربینی بسیاری را در اسکندریه زادگاه وی متاثر و خشمگین کرده است. شورای محلی این شهر نیز تصمیم بر این گرفته است که نام شربینی را بر خیابانی در اسکندریه بگذارد و مطبوعات مصر نیز شربینی  را شهید حجاب نامیده‌اند.

قرار است به منظور اعتراض نسبت این قتل دو راه پیمایی گسترده در قاهره پایتخت مصر و اسکندریه برگزار شود.

گزارش شده است که در مراسم تشییع جنازه شربینی که صدها نفر در آن حضور یافته بودند، تعدادی از عزاداران شعار مرگ بر آلمان سر داده بودند و تعدادی نیز با ماموران پلیس درگیر شدند

کد خبر 84982

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز