مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بوستان‌های حضرت ابراهیم(ع)، آب و آتش و بنادر، شنبه شب 13 تیر با حضور شهردار تهران، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس شورای شهر و تعدادی از مدیران شهری و شهروندان تهرانی به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در این مراسم گفت: مجموعه مدیریت شهری تصمیم دارد تا پایان سال 90 مجموعه تپه‌های عباس آباد را به بزرگترین مجتمع تفریحی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی کشور تبدیل کند.

 گزارش تصویری: افتتاح بوستان‌‌های آب و آتش

وی افزود: در تلاشیم کار را به گونه‌ای پیش ببریم که این تپه‌ها از همه ابعاد به مجموعه‌ای بی نظیر تبدیل شود و همه افراد بتوانند از اوقات فاغت خود در این مکان به بهترین شکل استفاده کند و با مطالعه، تفریح و ورزش این اوقات را سپری کند.

قالیباف گفت: ما مصمم هستیم در کنار توجه به مسایل کالبدی شهر که بسیار مهم و اساسی است به روح و جسم شهروندان و مسایل اجتماعی هم توجه کنیم.

وی ادامه داد : ما باید تلاش کنیم تا در طرح جامع و اصلاح ساختارها شهر هویتی پیدا کند و ساخت و سازها منطق خود را پیدا کند.

شهردار تهران با اشاره به مشکلات این کلان شهر یادآور شد: تمرکز جمعیت، مشکلات، نارسایی‌های اجتماعی و فشارهای اقتصادی مضاعفی که در شهر تهران وجود دارد، سبب شده تا شهروندان از نظر روحی و روانی تحت فشار باشند.

وی افزود: در برخی از مواقع افرادی که مدتی در شهر نبوده‌اند وقتی وارد شهر شدند احساس می‌کنند مردم عصبانی هستند و از لحاظ روحی و روانی در آرامش نیستند و آرامش در روح شهروندان حاکم نیست. از این رو ما خود را مکلف می‌دانیم که تلاش کنیم این آرامش و آسایش را برای شهروندان فراهم کنیم.

قالیباف ادامه داد: ما در شهری هستیم که مشکلاتی همچون آلودگی هوا، آلودگی صوتی، فشارهای اقتصادی و مشکل ترافیک دارد و حتی خیلی از شهروندان به خاطر فشارهای اقتصادی امکان استفاده از فرصت‌ها و امکانات شهر را ندارند.

وی با اشاره به حوزه اوقات فراغت خاطرنشان کرد: حتی اگر شهروندان از لحاظ اقتصادی نیز مشکلی نداشته باشند در برخی از موارد حتی نمی‌توانند فرصت خود را برای اوقات فراغت تنظیم کنند. زیرا مراکز تفریحی مناسب نسبت به ظرفیت شهر تهران وجود ندارد.

شهردار تهران معتقد است باید به گونه‌ای تلاش کنیم که در بحث افزایش سرانه‌های اوقات فراغت با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد گام‌های موثری برداریم.

وی ادامه داد: همانطور که باورهای دینی به ما آموزش داده، شادی، نشاط و سرور در هر جامعه‌ای مخصوصا در خانواده‌ها بستر تغییر و تحول است و باعث تکامل درونی انسان‌ها می‌شود.

به گفته قالیباف برای حفظ خانواده‌ها، نشاط بیشتر، آرامش و آسایش بیشتر باید جامعه را با امید، نشاط و شادی پیش ببریم و این بستر را به درستی فراهم کنیم.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح بوستان‌های آب و آتش و بنادر، گفت: در آینده نزدیک بقیه پارک‌ها در ضلع جنوبی و شرقی این محل آماده بهره برداری می‌شود و ظرف 2 سال آینده ارتباط شرقی، غربی تپه‌های عباس آباد از روی بزرگراه مدرس انجام می‌گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد تا نشاط و سرور برای قانون، پیشرفت عدالت و توسعه فراهم شود و تاکید کرد: تا زمانی که این بستر را فراهم نکنیم و نشاط و امید را به جامعه نیاوریم گام‌های جدی و اساسی را برای ساختن کشور و پیشرفت کشور نمی‌توانیم به درستی برداریم.

قالیباف در پایان گفت: امیدوارم مدیریت شهری بتواند با همراهی  و نقطه نظرات شما و همچنین دعای خیر همه وظیفه خود را بهتر از گذشته انجام دهد.

شایان ذکر است پیش از آغاز این مراسم قالیباف از تمامی بخش‌های بوستان‌های آب و آتش و بناد بازدید کرد. در پایان مراسم نیز از تعدادی از دست اندر کاران احداث این پروژه‌ها قدردانی شد و در پایان هم این بوستان‌ها با حضور دکتر قالیباف، دکتر خاموشی، مهندس چمران، دکتر شریفی و شهروندان تهرانی افتتاح شد.

کد خبر 84898

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز