چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال کشورمان عصر روز دوشنبه در بازی دوستانه مقابل چین با یک گل شکست خورد

و این پیش درآمد خوبی برای افشین قطبی نبود تا امیدوارانه به بازی حیاتی روز شنبه نگاه کند. تیم ملی ایران که برای رویارویی با کره شمالی در چین به سر می‌برد در دیداری دوستانه مقابل تیم ملی این کشور تن به شکست داد. این باخت از این نظر قابل تامل بود که تیم ملی پس از گذشت 20 سال مقابل چینی‌ها طعم شکست را چشید اگرچه در شرایط فعلی رسانه‌ها و کارشناسان با احتیاط خاصی درباره تیم ملی موضع گیری می‌کنند. تیم ملی کشورمان 14 خرداد راهی کره شمالی می‌شود تا با تیم ملی این کشور در پیونگ‌یانگ روبه‌رو شود. دیداری که شانزدهم خرداد ساعت 12 ظهر به وقت تهران برگزار خواهد شد.

تازه ترین اخبار از تیم ملی

خط خوردن برخی از بازیکنان که گفته می‌شود ایمان مبعلی و علیرضا محمد هم در این گروه قرار دارند بلافاصله پس از شکست تیم ملی مقابل چین مطرح شد.اما مسئول روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد ملی پوش تیم  پرسپولیس در فهرست 20 نفره قطبی حضور دارد.حسینی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال، برخلاف اخبار منتشره از سوی برخی رسانه‌ها مبنی بر خط خوردن علیرضا محمد از فهرست افشین قطبی برای بازی مقابل کره شمالی اعلام کرد ، این بازیکن در فهرست 20 نفره قطبی حضور دارد و به زودی این اسامی از سوی سایت فدراسیون اعلام خواهد شد.

مسعود شجاعی صبح دیروز وارد شهر پکن شد. این بازیکن که به دلیل حضور در آخرین بازی اوساسونا نتواست خود را به بازی مقابل چین برساند در حال حاضر در پکن حضور دارد تا سایر ملی پوشان نیز خود را به پایتخت چین برسانند. جواد نکونام نیز نمی‌تواند مقابل کره شمالی تیم ملی ایران را همراهی کند. این بازیکن به دلیل دو اخطاره بودن در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی یک جلسه از همراهی تیم ملی ایران محروم است و در بازی مقابل امارات به جمع ملی پوشان می‌پیوندد. آخرین خبرها حاکی از آن است که ملی پوشان صبح دیروز در کمپ هالیدی، تمرین ریکاوری برگزار کردند  و  بعدازظهر عازم پکن شدند.

 گزارش رویر اسپورت از حضور هاشمیان درتیم ملی

تیم ملی کشورمان مدت‌هاست که در خط حمله با مشکلاتی اساسی روبه‌رو است.خط حمله تیم ملی ضربات آخر را به گل تبدیل نمی‌کند. این اشکال همچنان به چشم می‌خورد هر چند که افشین قطبی برای حل این مشکل دل به انگیزه هاشمیان بسته است. بازیکنی که در بازی برابر چین کم فروغ ظاهر شد.محسن خلیلی نیز از روزهای اوج خود فاصله گرفته است.این در حالی است که برهانی نسبت به دیگر مهاجمان شرایط بهتری دارد.پایگاه اینترنتی «رویر اسپورت» از کار سخت وحید هاشمیان و تیم ملی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نوشت.

این پایگاه اینترنتی با اشاره به برنامه‌ فشرده تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2010 نوشت: «در پایگاه اینترنتی باشگاه بوخوم خبر کوتاهی درباره‌ وحید هاشمیان و همراهی تیم ملی ایران از سوی او آمده است. این مهاجم که با گل خود برابر فرانکفورت، بوخوم را در بوندس‌لیگا نگه داشت، در روزهای آینده یک تور چند روزه را در پیش دارد، توری که می‌توان آن را بی‌سابقه ارزیابی کرد.»

این پایگاه اینترنتی در ادامه‌ گزارش خود نوشت: «تیم ملی ایران روز دوشنبه در دیداری تدارکاتی برابر چین به میدان رفت. هاشمیان همراه با تیم ملی ایران روز 16 خرداد در کره شمالی دیداری حساس را برگزار خواهد کرد. هاشمیان از آنجا برای بازی بعدی به تهران خواهد رفت تا 20 خرداد با امارات  روبه‌رو شود. 27 خرداد سومین دیدار مقدماتی
جام جهانی در کره جنوبی انجام خواهد شد.

هاشمیان اما در بازی دوستانه مقابل چین از روزهای اوج خود دور بود.او نتوانست انتظارات را برآورده کند.» وی در گفت و گویی عنوان کرده است: «ما از سه بازی گروهی خود به 7 امتیاز نیاز داریم. به این ترتیب شاید اودیسه‌ هاشمیان به پایان نرسد چراکه این مهاجم می‌داند تیم‌های نخست و دوم گروه به طور مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد. تیم سوم باید برابر تیم سوم گروه دیگر رقابت کند و برنده هم باید با نیوزلند روبه‌رو شود.»

 به این ترتیب باید گفت که هاشمیان به احتمال فراوان در تعطیلات تابستانی خود بیش از آنچه در تمام بازی‌های دور برگشت بوندس‌لیگا برای بوخوم به میدان رفت، بازی خواهد کرد. با این وجود این بازیکن ایرانی پس از فصلی ناامیدکننده در پیراهن بوخوم انتظار درخشش در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی را دارد.

 قطبی: خوب نبودیم، اما امیدوارم جبران کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «برابر چین بازی خوبی انجام ندادیم.» افشین قطبی پس از شکست یک بر صفر تیم ملی در دیدار دوستانه مقابل چین اظهار داشت: «در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 باید 3 مسابقه حساس برگزار کنیم و به همین دلیل این بازی دوستانه برای تیم ملی مفید بود تا نقاط ضعف و قوت را خود را پیدا کنیم. این دیدار تدارکاتی ویژگی‌های زیادی برای ما داشت تا بتوانیم در دیدار مقابل کره شمالی با قدرت بیشتر بازی کرده و با آمادگی به میدان برویم.» قطبی یادآور شد: «قبول دارم تیم ملی بازی خوبی ارائه نکرد. اگر چه برابر تیم ملی چین به دنبال نتیجه نبودیم و اهداف دیگری غیر از نتیجه داشتیم.

در نیمه اول یک گل بد دریافت کردیم و در خط حمله نیز با قدرت بالایی بازی نکردیم، ‌اگر چه داور مسابقه یک پنالتی که روی آرش برهانی رخ داد را نگرفت تا ما از یک ضربه پنالتی محروم شویم.» قطبی تاکید کرد: «علی کریمی و خسرو حیدری مصدومیت جزیی دارند و به همین دلیل ریسک نکردم و آنها را از ترکیب بازی با چین کنار گذاشتم. امیدوارم در دیدار با کره شمالی با همه قدرت برابر حریف ظاهر شده و جبران کنیم. باید بازی بهتری ارائه کنیم زیرا در آن مسابقه نتیجه بازی بیش از هر چیز برای ما اهمیت دارد.»

کد خبر 82764

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز