یکشنبه ۹ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شمارش بخشی از آراء همه پرسی در جزیره مایوت کومور نشان می‌دهند بیشتر مردم با تبدیل شدن این جزیره به یکی از استان‌های فرانسه موافقند

به گزارش واحد مرکزی خبر این همه پرسی امروز یکشنبه در صد و سی حوزه رای گیری در هفده منطقه این جزیره آغاز شد.[همه‌پرسی در جزیره مایوت برای پیوستن به فرانسه]

حدود هفتاد و یک هزار و صد و بیست و دو نفر برای شرکت در این همه پرسی واجد شرایط بودند.

هدف از برگزاری این همه پرسی مشخص شدن موافقت یا مخالفت مردم مایوت با تبدیل شدن این جزیره به صد و یکمین استان فرانسه و پنجمین استان ماوراءبحار فرانسه بود.

برگزاری این همه پرسی آخرین مرحله از روندی است که از سال هزار و نهصد و هفتاد و چهار زمانی که مردم این جزیره تصمیم گرفتند فرانسوی باقی بمانند و سه جزیره دیگر کومور استقلال را انتخاب کردند آغاز شد.

این در حالی است که دولت کومور با حمایت اتحادیه آفریقا برگزاری این همه پرسی را در یک سرزمین اشغال شده بی معنا دانسته است.

گفتنی است جزیره مایوت از نظر جغرافیایی همراه با سه جزیره دیگر به نام‌های کومور بزرگ، آنژوان و موهلی به شبه جزیره کومور تعلق دارد ولی در سال هزار و نهصد و هفتاد و چهار و پس از برگزاری یک همه پرسی، از سه جزیره دیگر جدا شد و سه جزیره دیگر نیز استقلال خود را اعلام کردند.

کد خبر 77861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز