شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آ نلاین: اجراهای محمدرضا شجریان در خارج از ایران عمدتا با گروه‌های کوچک و چند نفره صورت گرفته است،‌اما وی این بار می‌خواهد این سنت را شکسته و برای نخستین بار با یک گروه پر و پیمان به صحنه برود.

به گزارش همشهری آنلاین خبر اجرای بزرگ شجریان را خبرگزاری فارس در گفت وگویی با مجید درخشانی، آهنگساز و سرپرست گروه شهناز اعلام کرد و به نقل از وی آورد: در این تور که در شهریورماه برگزار می‌شود استاد شجریان برای اولین بار با یک گروه بزرگ در اروپا به روی صحنه می‌رود.

وی افزود: دعوت اولیه برای این کنسرتها از سوی فیلارمونیک کلن صورت گرفته که به دنبال این دعوت در کلن، سوئد، پاریس و لندن کنسرت می‌دهیم.

این نوازنده تار در خصوص چگونگی این اجراها بیان داشت: در حال حاضر برنامه قطعی برای این تور را نهایی نکرده‌ایم اما قطعا یک بخش اجرای کار قبلی گروه شهناز در تهران و یک بخش نیز اجرای قطعات جدید خواهد بود.

درخشانی در خاتمه خاطر نشان کرد: محمدرضا شجریان همه کنسرتهایش را در خارج از ایران با گروه کوچک برگزار کرده و این برای اولین‌بار است که ایشان تصمیم گرفتند که گروه کامل شهناز را برای این تور در کنار خود داشته باشند.

به گزارش همشهری آنلاین پیش از این یکی از اعضای گروه دستان از اجرای ویژه شجریان  وا ین گروه بر اساس آهنگ‌هایی با تنظیم محمد رضا درویشی در اوایل سال آینده در اروپا خبر داده بود،‌اما از قرار این طرح یا صورت اجرایی نگرفت و یا اینکه به تعویق افتاده است.[شجریان‌ها و درویشی با گروه دستان]

کد خبر 76164

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز