یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلفات انفجار بمب در قاهره 19 کشته و زخمی اعلام شد

به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه منابع پلیس مصر اعلام کردند براثر انفجار بمب نزدیک قهوه خانه ای در منطقه گردشگری خان الخلیل در مرکز قاهره پایتخت مصر یک گردشگر فرانسوی کشته شد و هجده نفر از جمله ده گردشگر زخمی شدند.

در همین حال بی بی سی هم جنگ غزه و وضع اقتصادی مصر را از پیامدهای احتمالی انفجار امروز قاهره دانست

به گزارش  واحد مرکزی خبر به نقل از خبرنگار شبکه تلویزیونی بی بی سی در قاهره اخبار اولیه حاکی از آن است که انفجار در نزدیکی مسجدی در یکی از بازارهای قاهره بوقوع پیوسته که محل وقوع آن قلب محلات مسلمان نشین مصر است و احتمالا از بمب‌های دست ساز در این انفجار شده است.

خبرنگار بی بی سی افزود هر چند انفجار امروز قاهره انفجار کوچکی بوده است اما با توجه به وقوع آن در روز یکشنبه و شلوغی محل وقوع به احتمال قوی تلفات زیاد و تخریب‌های شدیدی داشته است.

خبرنگار بی بی سی گفت این منطقه در شهر قاهره پیش از این در اوریل سال 2005 هم هدف حملات تروریستی قرار گرفته بود که در اثر آن یک توریست آمریکایی و فرانسوی کشته شدند و هجده نفر هم زخمی شدند.

خبرنگار بی بی سی گفت اکنون وضعیت مصر با توجه به مواضع دولت این کشور در قبال جنگ غزه بسیار حساس است و مردم مصر بشدت از مواضع دولت این کشور در خصوص غزه انتقاد می‌کنند به همین علت دولت قاهره دشمنان زیادی دارد.

خبرنگار بی بی سی گفت انفجار امروز در قاهره در حالی بوقوع پیوست که در هفته‌های اخیر نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی مصر بشدت افزایش یافته است.

کد خبر 75878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز