چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه سیاسی: دهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) 21 اسفند ماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود

به گزارش همشهری، سران کشورهای عضو در این اجلاس به ارزیابی بحران مالی، بررسی چالش‌های خاص منطقه‌ای، راهکار‌های تسریع اجرای موافقت‌نامه‌ها به‌ویژه اکوتا و موافقت‌نامه حمل‌ونقل و همچنین راه‌های مقابله با قاچاق مواد‌مخدر می‌پردازند.

اجلاس تهران سران اکو در 3 سطح کارشناسان ارشد (17 و 18 اسفند)، وزرای امورخارجه اکو (19‌اسفند) و اجلاس سران (21 اسفند) برگزار خواهد شد.

اهدای جایزه به فعالیت‌های پژوهشی- تحقیقاتی در زمینه‌های اقتصادی، محیط‌زیست، کشاورزی، فرهنگ و ادب، دانش و فناوری و نیز رونمایی از تمبر یادبود از دیگر برنامه‌های این اجلاس عنوان شده است.

قرار است در این اجلاس بررسی ویژه‌ای درخصوص روند بازسازی افغانستان و اجرای پروژه‌های مربوط به این حوزه نیز انجام شود.اجلاس جاری سران کشورهای اکو ابتدا قرار بود در پاکستان برگزار شود که پس از اعلام عدم‌آمادگی اسلام آباد، از حدود 2 ماه پیش قرار شد تهران میزبان این اجلاس باشد.

محمد رضا فرقانی، سفیر ایران در ترکمنستان دیروز در گفت‌وگو با همشهری از تحویل پیام رئیس‌جمهوری ایران در زمینه دعوت از بردی‌محمداف رئیس‌جمهوری ترکمنستان برای حضور در نشست سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) خبر داد.

ایرنا هم گزارش داد که احمدی‌نژاد در این پیام، همکاری اعضای اکو برای مقابله با مشکلات اقتصادی ناشی از بحران مالی جهان را یک امر ضروری دانسته است. رئیس‌جمهوری ترکمنستان به‌زودی به تهران سفر خواهد کرد.

کد خبر 75164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز