چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیس‌بوک پنجمین سالگرد تولدش را با هدیه‌ای که به 150 میلیون کاربر می‌دهد جشن می‌گیرد

به گزارش بی‌بی‌سی در جعبه مجازی هدایایی که فیس‌بوک به کاربرانش خواهد داد چیزهای متفاوتی قرار دارد از شبدر چهارپر گرفته تا عروسک‌های خرسی.  مارک زوکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک به کاربران سایتش گفته است این هدایا را که کسانی که دوست دارند و با آن‌ها در فیس بوک ارتباط دارند هدیه بدهند.

فیس‌بوک با 150 میلیون کاربر بزرگ‌ترین سایت دوست‌یابی اینترنتی است. زوکربرگ خود سایت فیس‌بوک را بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی معرفی کرده است. وی در این باره گفته است: ساختن و راه‌اندازی سریع برای پنج سال آسان نبوده است و ما هنوز کارمان تمام نشده است. در حالی که پنجمین سالگرد تولد فیس‌بوک را جشن می‌گیریم، ما به کارمان ادامه خواهیم داد تا به تکامل آن کمک کنیم و آن را تا آن‌جا که امکان دارد ساده کنیم.

فیس‌بوک که در اتاق یک خوابگاه متولد شد توانسه است به قدری محبوبیت پیدا کند که با 150 میلیون کاربر مای‌اسپیس را با 130 میلوین کاربر پشت سر بگذارد. یکی از کاشناسان ارتباطات یکی از عوامل موفقیت فیس‌بوک را این نکته عنوان کرده است که در این سایت کاربران با دوستانی که واقعا آن‌ها را می‌شناسند ارتباط دارند. مارک زوکربرگ 24 ساله هم به این نکته توجه دارد: پیش‌تر بیشتر مردم به نشان دادن هویت واقعی خود در اینترنت علاقه نشان نمی‌دادند. اما فیس‌بوک یک محیط امن و مطمئن را به مردم داده است تا به صورت آنلاین در آن فعالیت کنند. محیطی که میلیون‌ها انسان را آن‌قدر راحت نشان داده است که چیزهای بیشتری از خودشان نشان بدهند.

پروفسور بی جی فاگ که در دانشگاه استنفورد "روانشاسی فیس‌بوک" را تدریس می‌کند در مورد این شبکه اجتماعی می‌گوید: فیس‌بوک نحوه دیدن دنیا توسط مردم را تغییر داده است. امروز، یک دوست در هر کشوری تنها یک کلیک با شما فاصله دارد. فیس‌بوک دنیا را به هم متصل می‌کند؛ یک مکان امن و مطمئن.

فیس‌بوک در فوریه سال 2004 در خوابگاه دانشگاه هاروارد راه‌اندازی شد و هدف آن ایجاد رابطه‌های عمیق‌تر میان دانشجویان از طریق اینترنت بود. در بیست و چهار ساعت اول 1200 نفر عضو این سایت شدند و فیس‌بوک به زودی به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها راه پیدا کرد. در سال 2005 یک تحقیق مشخص ساخت حدود 85 درصد دانشجویانی که با اینترنت سر و کار دارند در این سایت عضو هستند. فیس‌بوک در حال حاضر به 30 زبان دنیا سرویس ارائه می‌دهد و قرار است به زودی 60 زبان دیگر به لیست زبان‌ها آن افزوده شود

کد خبر 74645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز