گروه سیاسی: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی خرید و فروش مصنوعات متعلق به صهیونیست‌ها را حرام اعلام کرد.

به گزارش رسا، این مرجع تقلید این فتوا را در پاسخ به استفتایی درباره خرید و فروش مصنوعات متعلق به صهیونیست‌ها اعلام کرد.

نمایندگان مجلس هم 11دی‌ ماه جاری دولت را موظف کردند تمهیدات لازم را برای جلوگیری از واردات کالاها و انعقاد قرارداد با شرکت‌هایی که سهامداران اصلی آنها بنگاه‌های صهیونیستی هستند، فراهم کند.

هفته گذشته نیز علی‌اکبر محرابیان، وزیر صنایع و معادن در اقدامی دستور تعلیق فعالیت‌های تمامی شرکت‌هایی که ممکن است صهیونیست‌ها بخشی از سهام آن را در خارج از کشور در اختیار داشته باشند، صادر کرد.

نامه شاهرودی به مون

رئیس قوه قضائیه در حمایت از مردم غزه نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال کرد.

در نامه سیدمحمود هاشمی شاهرودی به بان‌کی‌مون آمده است: شورای امنیت مکلف شده است تا درصورت بروز اختلافی که محتملا صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازد از طریق راه‌های مسالمت‌آمیز غیرقضائی و قضائی، آن را حل و فصل کند و نیز تهدید و نقض صلح و امنیت بین‌المللی را احراز و برای حفظ و اعاده صلح اقداماتی به عمل آورد.

دیروز حسین دهقان، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز پیام کتبی محمود احمدی‌نژاد درباره بحران غزه را تسلیم عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر کرد.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ایران هم در نامه‌ای به دانشجویان دانشگاه الازهر مصر خواستار حمایت آنان از مردم مظلوم فلسطین و شکستن سکوتشان شدند.

تجمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های پیام نور استان تهران نیز در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، صبح دیروز مقابل دفتر سازمان ملل در تهران برگزار شد.

کد خبر 72728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز