همشهری آنلاین: تعداد بازدیدکنندگان و شرکت‌ها در نمایشگاه CES 2009 خبر از بی‌تأثیر بودن نسبی بحران مالی بر توان بازار لوازم دیجیتال و فن‌آوری دارد.

پیش‌بینی می‌شود که بیش از 130هزار نفر از 2700 غرفه محصولات دیجیتال و الکترونیک در فضایی به مساحت 1.5 کیلومتر مربع بازدید کنند.

این میزان نسبت به سال گذشته که 140هزار نفر بوده‌، کاهش اندکی داشته است ولی مسئولان این نمایشگاه با توجه به بحران مالی در جهان، از استمرار حضور شرکت کنندگان در CES ابراز شگفتی کرده‌اند.

گری شاپیرو، مدیر انجمن لوازم مصرفی الکترونیک آمریکا که برگزار کننده CES نیز است در این مورد می‌گوید: "به نظر من بخش لوازم الکترونیکی و فن‌آوری نسبت به قسمت‌های دیگر اقتصاد و صنعت جهان روشن‌تر و موفق‌تر بوده‌است."

از سوی دیگر بعضی هم معتقدند که با توجه به اینکه غرفه‌های CES قبل از اوج گرفتن بحران مالی به فروش رفته‌اند، خیلی هم نباید نسبت به آمار حضور تولیدکنندگان خوشبین بود.

گری شاپیرو در گفتگو با بی.بی.سی در مورد اینکه صنعت لوازم الکترونیکی بارها با موفقیت از بحران‌های مالی عبور کرده‌است گفت: "هربار که بحران مالی گریبانگیر اقتصاد ما می‌شود احساس می‌کنیم که از دفعه‌های گذشته سخت‌تر و ویرانگر‌تر است. ولی ما به عنوان بخش فن‌آوری و الکترونیک بسیار خوب عمل کرده‌ایم و مصرف کنندگان مانند گذشته مایل به خرید و سرمایه گذاری هستند."

وی پیش‌بینی کرد که با باز بودن عرصه برای ابداع لوازم الکترونیکی جدید و جالب، این صنعت شانس زیادی برای نجات از بحران مالی دارد.

آقای شاپیرو افزود که با این حال در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار تولیدکنندگان برای سرپا ماندن با مشکلاتی روبرو هستند و از کارمندان خود می‌خواهند که با منابعی کمتر، تولیداتی بیشتر و بهتر داشته باشند.

کد خبر 72671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز