همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: شمار صندلی‌های پروازی از 21 هزار و 200 صندلی در آغاز امسال به 25 هزار و 700 صندلی افزایش یافته است.

به گزارش واحد مرکزی خبر حسین خانلری افزود‌: با ادامه این روند تا پایان سال شمار صندلی پروازی در کشور در مقایسه با سال گذشته 15 درصد افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه دولت از بخش خصوصی برای تاسیس شرکت‌های هواپیمایی چارتری و کم هزینه حمایت می‌کند افزود: شورای عالی هواپیمایی نیز در حال برطرف کردن برخی محدودیت‌ها در مقررات و قوانین برای سرعت دادن به روند ورود هواپیما و افزایش تعداد صندلی‌های پروازی جدید در کشور است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تقاضای بخش خصوصی برای مشارکت در اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی در بخش حمل و نقل هوایی مسافر خبر داد و گفت : هم اکنون افراد حقیقی و حقوقی برای ورود هواپیما و همچنین مشارکت در مدیریت فرودگاه و خطوط پروازی اعلام آمادگی کرده‌اند.

خانلری درباره علت تاخیر در برخی پرواز بازگشت حجاج اظهار داشت: عمل نکردن عربستان به تعهداتش موجب این تاخیرها شده است.

وی افزود‌: براساس توافق با مسئولان هواپیمایی عربستان، قرار بود گیت پروازی و ترمینال اختصاصی در اختیار شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) قرار داده شود اما تا کنون این توافق اجرایی نشده است. [تجهیز ناوگان هما]

بازگشت حجاج ایرانی که از بامداد 23 آذر آغاز شده است تا 11 دی ماه ادامه خواهد یافت.

کد خبر 71110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز