همشهری آنلاین: معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه باج دهی به دزدان دریایی را نمی‌پذیریم، گفت:

 پدیده دزدان دریایی به موضوع بین‌المللی تبدیل شده است که به زودی در سازمان ملل بررسی می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی طاهری مطلق مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی روز دوشنبه در حاشیه هشتمین همایش بین‌المللی مهندسی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی ( ICOMPAS 2008 ) در جمع خبرنگاران افزود: معاون دبیر کل سازمان ملل متحد به زودی پیشنهاد ایران به سازمان جهانی دریانوردی برای حفاظت از کشتی‌ها را در شورای امنیت مطرح می‌کند.

طاهری مطلق با بیان اینکه جوامع بین‌المللی اجازه برخورد نظامی با دزدان دریایی رباینده کشتی ایرانی را صادر کرده اند، گفت: ایران هم توان برخورد با دزدان دریایی را دارد.

طاهری مطلق با اشاره به اینکه مذاکراتی در مورد این کشتی آغاز شده است افزود: باید با اقتدار کامل برخورد شود.

وی تصریح کرد: اگر مذاکرات منجر به باج گیری یا باج خواهی شود، راه بروز مسایل بعدی و تکرار این گونه رویدادها گشوده خواهد شد که امیدواریم این مسئله هر چه زودتر حل شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از سلامت کامل خدمه کشتی ربوده شده ایران در خلیج عدن خبر داد و گفت: 8 تن از خدمه کشتی هنگ‌کنگی در اجاره ایران که حامل 36 هزار تن محموله گندم به مقصد بندرعباس بود‌، ایرانی و بقیه خارجی هستند.

وی افزود: در سال جاری میلادی خیلج عدن به یک مرکز بحران و مرکز توجه جهانی تبدیل شده وآمار تعرض دزدان دریایی بیش از سه برابر سال 2007 است.

طاهری مطلق خاطرنشان کرد: در دو هفته گذشته دزدان دریایی 9 مورد تعرض به     کشتی‌های کشورهای مختلف داشته‌اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزود: هم اکنون بیش از 15 کشتی از کشورهای مختلف با بیش از 270 خدمه در دست دزدان دریایی است.

کد خبر 69224

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز