دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز خود را معرفی کرد.

مایکروسافت می‌گوید که این سیستم بهترین و کامل ترین خدمات را به کاربران عرضه خواهد کرد. ویندوز 7 نام این سیستم عامل جدید است و به دنبال ویندوز ویستا که مایکروسافت آن‌ را موفقیتی بزرک اعلام کرده است به بازار خواهد آمد.

ویندوز 7 در کنفرانس برنامه نویسان پیشرفته در لس‌آنجلس معرفی شد.

استیون سینوفسکی، جانشین مدیرعامل مایکروسافت این ویندوز را "نسخه‌ای جالب به همراه تجربه شخصی‌تر" توصیف کرد.

زمانی که ویندوز ویستا در ژانویه 2007 به بازار عرضه شد، بیشتر کاربران از سرعت پایین و مشکلات اجرای برنامه‌ها در ویستا گله‌مند بودند ولی مایکروسافت می گوید که ویستا یک موفقیت بزرگ بوده است ولی ویندوز 7 با تجربیات قبلی کاملتر شده‌است.

در میان قابلیت‌های جالب این سیستم، سیستم لمسی است که برای اولین بار در iPhone شرکت اپل ظاهر شد و به کاربران این اجازه را می‌دهد که با حرکت دست بر روی تصاویر متمرکز شوند.

Taskbar جدید ویندوز 7 به کاربران اجازه دسترسی سریع‌تر به فایل‌ها را می‌دهد و فایل‌ها و برنامه‌ها را به صورت یک پیش‌نمایش به کاربر نشان می‌دهد.

سیستم  HomeGroup  نیاز‌های اشتراک‌ فایل و برنامه کاربران را برطرف می‌کند. سیستم  دیگری به نام Device Stage پنجره مخصوصی به هر وسیله متصل شده به کامپیوتر اختصاص می‌دهد که تمام عملیات‌ها بر روی آن دستگاه از همان‌ پنجره کنترل می‌شود.

ری آزی؛ مدیر معماری نرم‌افزار مایکروسافت می‌گوید: "این ویندوز به جای اینکه یک انقلاب باشد یک تکامل از ویستا به 7 است."

نرم افزار Office این ویندوز نیز یک برنامه تحت اینترنت خواهد بود که به این ترتیب کاربران می‌توانند کار‌های خود را تحت شبکه و بهصورت اشتراکی و آنلاین انجام دهند.

کد خبر 67393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز