یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

با سپری شدن نخستین ماه پاییز و سرد‌تر شدن هوا، کم کم بخاری‌های گازی که در چند ماه بهار و تابستان در گوشه انباری‌ها جا خوش کرده بودند بار دیگر به گوشه اتاق‌ها و سالن‌ها باز می‌گردند.

بخاری

بخاری گازی از آن لوازمی است که در چند سال اخیر مشتریان زیادی پیدا کرده است چرا که در مقایسه با بخاری برقی و نوعی که با سوخت مایع کار می‌کند، کار کردن با آن ساده‌تر و
کم هزینه‌تر است.

البته به همان اندازه که باید به مزیت‌های بخاری گازی توجه کرد باید به خطر آن که گازگرفتگی است نیز توجه داشت.

ازسوی دیگر، باید برای هر فضایی بخاری مناسب تهیه شود. هرگز نباید یک بخاری بزرگ را برای یک محیط کوچک تهیه کرد و همچنین تهیه یک بخاری کوچک برای فضایی بزرگ اشتباه است. البته باید به برچسب انرژی روی بخاری توجه شود.

توضیح دیگر اینکه بخاری‌های دودکش‌دار 30درصد و شومینه‌ها تا 50 درصد انرژی را تلف می‌کنند اما بدون دودکش‌ها، تا 99درصد بهینه‌اند. البته در مقابل، خطر استفاده از بخاری‌های بدون دودکش هم بیشتر است.

توجه داشته باشید بخاری گازی از دسته کالاهایی است که باید شفافیت عملکرد داشته باشد؛ به عبارتی شیشه آن باید طوری باشد که شعله‌اش به طور واضح دیده شود.

همچنین توجه داشته باشید که شعله بخاری و هر وسیله گازسوز دیگری باید آبی بسوزد. اگر شعله زرد بود حتما باید به فکر تنظیم مجدد یا حتی تعمیر بخاری باشید، اگر هم شعله قرمز بود وضع به همین صورت است.

هنگام خرید بخاری دقت کنید بدنه و شیشه، خاصیت ضدشوک داشته باشد؛ یعنی اگر در حالت بسیار داغ، آب یا مایع سرد دیگری بر آن پاشیده شود، دچار شکستگی و انفجار نشود.  به صورت طبیعی و بدیهی لوله بخاری باید داغ باشد؛

اگر غیر از این بود به احتمال زیاد، جریان انتقال هوای سوخته از این لوله به درستی انجام نمی‌شود و خطر آلودگی هوا با منواکسید کربن وجود دارد.

در حال حاضر، انواع بخاری با قیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارد اما هنگام خرید باید به استاندارد بودن آنها و اعتبار شرکت تولید کننده توجه کرد.

کد خبر 65592
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز