سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت کرواسی وزیران کشور و دادگستری خود را تغییر داد.

شبکه خبری اتریشی او ار اف گزارش داد، این خبر را ایوو سانادر، نخست‌وزیر کرواسی شب گذشته در یک نشست خبری غیرمعمول اعلام کرد.

علاوه بر معرفی تومیسلاو کارامارکو و ایوان سیمونوویچ به عنوان وزیران جدید، سانادر، ولادیمیر فابر را به عنوان رییس جدید پلیس معرفی کرد.

این تغییر و تحولات پس از قتل ایوانا هوداک، دختر وکیل ژنرال ولایمیر زاگورچ رخ می‌دهد که به تازگی اتریش وی را به کرواسی مسترد کرد.

ارتباط رسمی وجود ندارد
شاهدان عینی گفته‌اند یک مرد 30 تا 35 ساله با سرعت از خانه‌ای خارج شده است که جسد ایوانا هوداک در آن کشف شد. اما هیچ صدای تیراندازی شنیده نشد. این دختر 26 ساله کارآموز حقوق بود.
سانادر در پاسخ به خبرنگاران تاکید کرد که تصمیم اخیر به قتل هوداک ارتباطی نداشته است. کارامارکو، وزیر آینده کشور پیش از این رییس سازمان اطلاعات کرواسی (SOA) و رییس سابق دفتر استیپ مسیچ، رییس جمهور پیشین کرواسی بود. سیمونوویچ که برای وزارت دادگستری معرفی شده هم استاد حقوق در دانشگاه زاگرب است.

هیچ یک از این دو وزیر جدید عضو حزب دولتی جامعه دموکراتیک کرواسی (HDZ) سانادر نیستند. این دو نفر جانشین بریسلاو رونچویچ و آنا لورین، وزیر کشور و وزیر دادگستری کنونی می‌شوند که هر دو عضو HDZ هستند.

اتهامات سنگین علیه زاگورچ
زاگورچ از سال 2000 در اتریش زندگی می‌کرد و کیفرخواست کرواسی را علیه خود دارای انگیزه سیاسی می‌دانست. علاوه بر این وی می‌گفت در صورتی که به کشورش مسترد شود، جانش به خطر می‌افتد.

وی متهم است که جواهراتی به ارزش پنج میلیون دلار را دزدیده است. زاگورچ در نخستین جلسه دادگاه خود که روز جمعه برگزار شد، سکوت اختیار کرد.

کد خبر 65179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز