یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشنامه جامع برنامه درسی با همکاری بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و انجمن مطالعات برنامه درسی تدوین می شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، قرارداد همکاری جدیدی در زمینه تهیه و تدوین دانشنامه جامع برنامه درسی با حضور دکتر منوچهر اکبری رئیس بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی و دکتر مهر محمدی رئیس انجمن مطالعات برنامه‌ریزی درسی ایران، استاد دکتر علی شریعتمداری و جمعی از اعضای شورای علمی، در محل این بنیاد به امضا رسید.

بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی یکی از مراکز علمی- پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در سال 71 و به همت مرحوم استاد احمد بیرشک  تأسیس شده است و به کار تهیه و تدوین دانشنامه های عمومی و تخصصی در زمینه های مختلف علوم می پردازد.

دکتر اکبری در این جلسه بعد از معرفی مختصر فعالیت‌های انجام گرفته در این بنیاد و اشاره به ضرورت تدوین این دانشنامه به دلیل نبود دانشنامه ای جامع و تخصصی به ویژه در زمینه آموزش و پرورش، ضمن تشکر از مساعدتهای وزیر علوم در کمک به تأمین 50%  هزینه تدوین این دانشنامه، مشارکت مالی بنیاد را به دلیل لزوم نظارت بر کیفیت علمی، ویراستاری و چاپ ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد که با کمک همه اعضای علمی و نهادهای ذیربط این دانشنامه تا سه سال آینده منتشر شود.
 
دکتر مهر محمدی، رئیس انجمن مطالعات برنامه ریزی درسی ایران نیز نهایی شدن قرارداد تدوین این دانشنامه را یکی از مهمترین وقایع این انجمن در ده سال گذشته عنوان و اظهار امیدواری کرد که با کمک علمی و اندوختن تجربه های بنیاد دانشنامه و تأمین هزینه‌های مالی، انتشار این دانشنامه نقطه عطف دیگری در تاریخ این انجمن باشد

کد خبر 64971

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز