چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: روابط عمومی سازمان صدا وسیما اعلام کرد پخش مجموعه تلویزیونی بزنگاه ادامه خواهد یافت.

علی‌رغم دستور شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما مبنی بر توقف پخش سریال «بزنگاه» از شبکه سوم سیما، روابط عمومی سازمان صدا وسیما طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد پخش مجموعه تلویزیونی بزنگاه ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی صدا و سیما همچنین ادامه داد که طبق اعلام قبلی فقط در لیالی ویژه قدر سریال پنج قسمتی « زمانی برای پشیمانی» به جای « بزنگاه» پخش خواهد شد.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: نظرات شورای محترم نظارت بر سازمان صداوسیما دلسوزانه بوده و همراه مورد توجه مدیران دو برنامه‌سازان رسانه ملی می‌باشد.

شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما روز چهارشنبه در نامه‌ای به ضرغامی اعلام کرده بود: با توجه به اعتراضات گسترده مردمی و بسیاری از نخبگان و کارشناسان دلسوز حوزوی و دانشگاهی و همچنین انتقاد قبلی ریاست شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما از ادامه هنجارشکنی‌های غیراخلاقی و غیرشرعی و حتی غیرعرفی سریال «بزنگاه»، دستور توقف این سریال طی نامه‌ای خطاب به ریاست سازمان صدا و سیما از سوی ریاست شورای نظارت ابلاغ شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این نامه ضمن تبیین رسالت صدا و سیما به عنوان دانشگاه عمومی و وظیفه خطیر این رسانه در ارتقاء بینش فرهنگی جامعه آمده است:

اگرچه رسالت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه‌ ملی و مهمترین دستگاه فرهنگی، ارتقای دانش و بینش و منش عمومی آحاد جامعه و گسترش ارزش‌ها، آرمان‌های اسلام و انقلاب به مخاطبان به ویژه نسل جدید است، ولی متأسفانه محتوای برخی از سریال‌های تولیدی شبکه‌های صدا و سیما نه تنها در این راستا نبوده بلکه متأثر از خاستگاه غربی آن، به عاملی برای رخنه و شکافی برای تهاجم فرهنگی و آسیب‌رسانی بر پیکره فرهنگ و دیانت کشور مبدل شده است.

دکتر حسین مظفر در ابتدای این نامه عدم تعریف صحیح و منطقی از طنز و مساوی دانستن آن با هجو و لغو و تمسخر و رواج فحاشی و الفاظ زشت و هنجارشکنی‌های غیراخلاقی و غیرشرعی و حتی غیرعرقی در برخی سریال‌های تولیدی، از جمله مصادیقی دانست که ضمن مغایرت با منویات مقام معظم رهبری در باب کارکرد طنز در رسانه ملی با معیارها و ملاک‌های برنامه‌سازی سازمان نیز به استناد: «بند 16 ـ 13 ـ 1 ضوابط و سیاست‌های برنامه‌سازی» (زبان و گفتار برنامه‌های صدا و سیما باید از هرگونه ناسزا، فحاشی، اهانت، کلمات ناشایست مبرا باشد) و «بند 30ـ 19ـ 2 » (کلمات، جملات و اصطلاحات چند پهلو که معنایی دور از ادب، اخلاق و شأن مخاطب یا رسانه‌ ملی را داشته باشد ممنوع است) مغایرت داشته و نشان از انحراف از ضوابط و معیارهای ساخت برنامه دارد و موجب اعتراض شدید مخاطبان و هتک حیثیت رسانه‌ی ملی و تنزل جایگاه والای دانشگاه عمومی سازمان شده است.

در ادامه این نامه به ذکر نمونه‌هایی از پخش الفاظ رکیک و زشت در سریال «بزنگاه»، آن هم در بهترین ساعات معنوی ماه مبارک رمضان اشاره شده است.

رئیس شورای نظارت در پایان این نامه از مهندس ضرغامی خواست با توجه به تخلفات انجام‌شده و انتقادات شدید مردم نسبت به توقف سریال مذکور اقدام عاجل معمول و نتیجه به شورای نظارت منعکس شود. 

کد خبر 63682

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز