همشهری آنلاین: تحقیقاتی در انگلیس برای چگونگی فروش میلیون‌ها اطلاعات بانکی کاربران بر روی سایت eBay شروع شده است.

اندرو چاپمن، خریدار کامپیوتری که این اطلاعات روی آن بوده است گفت که اطلاعات بانکی مشتریان بانک سلطنتی اسکاتلند و زیر مجموعه آن، NatWest در این کامپیوتر قرار داشته است.

آقای چاپمن 56 ساله و اهل شهر آکسفورد این کامپیوتر را به قیمت 77 پوند خریداری کرده است. او در این باره گفت: « وقتی اطلاعات را روی این کامپیوتر دیدم ترسیدم! این گونه اطلاعات نباید در اینجا باشد. هر کسی با داشتن کمی اطلاع از کار با کامپیوتر به سادگی می‌توانست این اطلاعات را در این کامپیوتر پیدا کند.»

این اطلاعات بر روی فایل‌ها و CDهای Back-Up این کامپیوتر قرار داشته است. اطلاعاتی از قبیل شماره حساب‌ها به همراه نام و شماره تلفن و حتی آدرس مشتریان بانک‌ها.

سخنگوی شرکت AmericanExpress که گفته می‌شود اطلاعات مشتریان آن نیز بر اثر این اتفاق مورد خطر قرار گرفته است، گفت: « ما اطلاعات کارت‌های مشتریان را خیلی جدی می‌گیریم و در حال بررسی این هستیم که چه نوع اطلاعات کدام کاربران تحت تأثیر این امر قرار گرفته است.»

همچنین سخنگوی شرکت پردازش اطلاعات MailSource که بخشی از شرکت آرشیو سازی اطلاعات GraphicData‌ است گفت که این شرکت در حال بررسی این است که چگونه این اطلاعات از محل نگاهداری آن‌ها خارج شده است.

یکی از مدیران eBay‌ بیان کرده که این‌گونه اطلاعات نباید هیچ‌گاه روی کامپیوتری که برای فروش روی این سایت گذاشته می‌شود قرار بگیرد. او همچنین گفت: «ما از آقای چاپمن همچنین انتظاری را داشتیم و حتماً با شرکت GraphicData در زمینه این تحقیقات همکاری خواهیم کرد.»

سال گذشته مقامات خدمات مالی انگلیس، یک انجمن ساخت و ساز را برای گم شدن اطلاعات محرمانه مشتریان، به پرداخت 980هزار پوند جریمه کرد.

کد خبر 62001

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز