یکشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

برای بسیاری از خانواده‌ها این سؤال مطرح است که هر یک از اعضای خانواده با توجه به سن خود به چه نوع مکمل ویتامینی نیاز دارند.

بر پایه تحقیقات پزشکان، بچه‌‌ها در دوران نوجوانی و قبل از آن به طور فزاینده‌ای به مکمل کلسیم نیاز دارند تا رشد استخوانی آنها به بهترین شکل تکمیل شود.

به گفته متخصصان، نوجوانان به ۱۳۰۰ میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند و این در حالی است که اغلب کمتر از این میزان دریافت می‌کنند.

البته کلسیم موجود در شیر، پنیر و ماست، بسیار بهتر از مکمل‌های کلسیم است اما در صورتی که نوجوانان به میزان لازم از لبنیات مصرف نکنند، بهتر است مکمل کلسیم مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است که پدر و مادر خانواده هم بیش از هر چیز به ویتامین D نیاز دارند. ویتامین D ریسک ابتلابه سرطان‌ها را کاهش می‌دهد و برای جذب بهتر آن باید از نور خورشید کمک گرفت.

یکی ازمنابع این ویتامین ماهی‌های چرب هستند اما با توصیه پزشک مصرف مکمل‌های ویتامین D در مورد پدر و مادر خانواده، مفید خواهد بود. تحقیقات نشان می‌دهد که 40 درصد از پدر بزرگ و مادر‌بزرگ‌ها به کمبود ویتامین B12دچارند.

از همین رو مصرف مکمل این ویتامین برای آنها توصیه می‌شود. از سوی دیگر، مصرف برخی دارو‌ها هم جذب ویتامین B12 را در بدن مختل می‌کند و بهتر است پدربزرگ و مادربزرگ خانواده در مورد کمبود این ویتامین مورد بررسی پزشک قرار گیرند.

کد خبر 61460

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز