مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: لیزر 25 وات گاز کربنیک با کاربرد گسترده در مراکز پزشکی، به همت پژوهشگران پژوهشگاه علوم و فنون سازمان انرژی اتمی طراحی و ساخته شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهندس سید محمدرضا صدر قاینی، پژوهشگر طرح با اشاره به گسترش استفاده از لیزر در جراحی های روباز، گوش و حلق و بینی و به ویژه مشکلات پوستی گفت: با توجه به تجربه و امکانات موجود در پژوهشکده لیزر پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای، تصمیم به طراحی و ساخت این دستگاه گرفته شد.

وی افزود: این نمونه با 2000 ساعت کارکرد لامپ و پیش بینی قیمتی کمتر از 9 میلیون تومان ساخته شده است، در حالی که نمونه خارجی آن بیش از 20 میلیون تومان قیمت دارد و استفاده از محصول داخلی موجب کاهش هزینه مراکز درمانی و بیماران می شود.

صدر قاینی طراحی و ساخت قطعات لیزر گاز کربنیک را بطور کامل داخلی اعلام کرد و گفت: پشتیبانی سریع، ارزان و در دسترس، برابری و برخورداری از آخرین فناوری های روز از جمله ویژگی های این دستگاه به شمار می رود.

این پژوهشگر ایرانی، نشانگر وات واقعی را از دیگر بخش های لیزر گاز کربنیک 25 وات دانست و افزود: استفاده از آینه های فلزی به جای آینه های طلا در بخش اپتیک و‌ استفاده کمتر از قطعات اپتیک موجب کاهش قیمت تمام شده این محصول شده است .

دکتر سعید جلوانی، مدیر گروه لیزرهای گازی نیز در مصاحبه با خبرنگار ما، فعالیت های این گروه را شامل دو بخش پژوهش و تولید فناوری ذکر کرد و گفت: لیزر جدید تولید شده آماده عرضه به مراکز پزشکی است و ما در حال مذاکره با وزارت بهداشت برای دریافت مجوزهای لازم هستیم.

وی افزود: علاوه بر این نوع، بخش لیزرهای گازی در حال ساخت لیزرهای گاز کربنیک صنعتی برای برش فلزات با توان 500 وات، لیزرهای بخار فلزی 3 طول موجی با کاربرد صنعتی و پزشکی است.

مدیر گروه لیزرهای گازی ادامه داد: همچنین لیزرهای صنعتی گاز کربنیک و بخار فلزی با توان پایین تر نیز به منظور تامین نیازهای بخش صنایع آماده عرضه به بازار است.

کد خبر 58515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز