سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۸۷ - ۲۱:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اتومبیل‌سازی جنرال موتورز اعلام کرد که سقف کارخانه‌اش در زاراگوزا در شمال شرق اسپانیا را به پانل‌های خورشیدی مجهز خواهد کرد

 تا بزرگترین مولد برروی سقف برق خورشیدی را در جهان ایجاد کند. به گزارش خبرگزاری فرانسه یک سخنگوی این شرکت آمریکایی سه‌شنبه 8 جولای (18 تیر) اعلام کرد که برق تولید شده که بوسیله این مولد 10 مگاواتی در کارخانه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و همچنین به شبکه برق محلی فروخته خواهد شد.

رئیس شعبه اروپایی جنرال موتورز (GM) کارل پتر فورستر در بیانیه‌ای در این مورد گفت: "کارخانه GM در زارگوزا به محل برپایی بزرگترین ایستگاه سقفی برق خورشیدی جهان بدل خواهد شد. این طرح پتانسیل قابل‌توجهی برای کاهش هزینه‌های کارخانه خواهد داشت."

بر اساس این بیانیه این مولد هنگام تکمیل در پایان ماه سپتامبر، به اندازه کافی در سال برق تولید خواهد کرد تا نیروی 4600 خانه را تامین کند.

این مولد شامل حدود 85000 صفحه خورشیدی است و حدود 183000 متر مربع از سقف این کارخانه را که هر سال برای بازار اروپا 480000 خودرو تولید می‌کند، خواهد پوشاند.

جنرال موتورز در حال حاضر دو تا بزرگترین مولدهای برق خورشیدی در آمریکا را بر روی سقف انبارهای قطعاتش در رانچو کوکامونگا و فونتانا در کالیفرنیا نصب کرده است.

این شرکت همچنین قصد دارد بر روی سقف کارخانه‌اش در سنت‌پترزبورگ روسیه هم صفحات خورشیدی نصب کند

کد خبر 57477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز