گروه شهری: پس از اعتراض اخیر رانندگان تاکسی به از کارافتادگی ۷ جایگاه سوخت CNG در تهران، این‌بار نوبت به مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه رسید

تا از بی‌توجهی مسئولان به کمبود جایگاه‌های جدید سوخت CNG و بلاتکلیفی ۵ زمین واگذار شده برای احداث جایگاه جدید سوخت CNG گلایه کند.

به گزارش همشهری، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با تاکید بر مشکلات عدیده اتوبوس‌های گاز سوز و جایگاه‌های سوخت CNG، گفت: سال گذشته ۵ نقطه در تهران برای احداث جایگاه‌های جدید سوخت CNG از سوی شرکت واحد به مسئولان ذی ربط معرفی و واگذار شد اما بی‌هیچ توجیهی عملیات عمرانی در این ایستگاه‌ها بلاتکلیف و نیمه کاره رها شده است.

بنا براین گزارش زمین‌های مورد اشاره در خیابان هنگام، سرخه حصار، شهید بخارایی، جنت آباد و استادیوم آزادی واقع شده که از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی به شرکت ملی گاز واگذار شد اما عملیات عمرانی احداث پس از مدتی نیمه کاره رها شد ،چنان‌که اکنون تنها عملیات عمرانی احداث چند جایگاه- حدود ۳۰ جایگاه- پیشرفت داشته است.

به گفته بیژنی با توجه به کمبود جایگاه‌های سوخت CNG قرار بود سال گذشته ظرف مدت ۳ ماه جایگاه‌های جدید در ۵ نقطه از پایتخت احداث شود که متأسفانه تاکنون اقدام جدی‌ای در این مورد صورت نگرفته است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تاکید کرد: با توجه به کمبود و نقص جایگاه‌های سوخت CNG روزانه از مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز حدود هزار ۲۸۰ اتوبوس قادر به سوختگیری نیستند که این مسئله به شدت بر کارآمدی ناوگان اتوبوسرانی تاثیر منفی دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر مشکلات موجود کمبود جایگاه‌های سوخت گاز اتوبوس‌های گاز سوز موجود در ناوگان نیز به‌دلیل عدم‌کیفیت لازم و نیز ناخالصی در گاز بسیار زود تخریب شده و از فعالیت باز می‌مانند.

بیژنی از مسئولان ذی ربط خواست تا هرچه سریع‌تر درخصوص تکمیل و احداث ایستگاه‌های سوختگیری و برطرف کردن مشکلات موجود اقدام کنند.

کد خبر 57360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز