یکشنبه ۹ تیر ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسپانیا در دیدار نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۰۸، با شکست آلمان قهرمان اروپا شد.

این پیروزی مهم‌ترین افتخار اسپانیا پس از قهرمانی در دومین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا بود.[آشنایی با قهرمانان جام ملت‌های اروپا]

اسپانیا در این دیدار، بازی تهاجمی‌تری را به نمایش گذاشت و در دقیقه ۳۳ نیمه اول با گل تماشایی تورس به برتری رسید.

تورس با این گل تماشایی یک لحظه به یاد ماندنی دیگر به لحظه‌های به یاد ماندنی جام‌ملت‌های اروپا افزود.

این برتری حتی با تغییر تاکتیک آلمان در نیمه دوم و اضافه کردن یک مهاجم به خط حمله خود تا پایان بازی تغییر نکرد و در نهایت این کاپیتان ایکر کاسیاس بود که جام قهرمانی را بالای سر برد.

اسپانیا برای دستیابی به این قهرمانی، در حالی که در مجموع ۴۷ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت، ۹ شوت در چارچوب و ۶ ضربه خارج از چارچوب بر روی دروازه آلمان آفرید و همچنین ۷ کرنر از حریف خود گرفت.

این در حالی است که میزان خلق موقعیت‌های خطرناک برای آلمان تنها ۳ ضربه در چارچوب و ۱ ضربه خارج از چارچوب بود.

در پایان دیدار فرناندو تورس مهاجم گلزن اسپانیا به عنوان بهترین بازیکن میدان برگزیده شد.

اسپانیا در میسر دستیابی به دومین قهرمانی اروپایی خود، علاوه بر سرگروهی در گروه چهارم مسابقات، در مرحله یم جهارم نهایی موفق به حذف ایتالیا شد و در نیمه نهایی با عبور از روسیه به فینال رسید.

آلمان اما به عنوان تیم دوم گروه دوم، در مرحله نیمه نهایی پرتغال را در یک بازی تماشایی حذف کرد و با شکست ترکیه در نیمه نهایی فینالیست شد.

آلمان که ناکامی در دستیابی به قهرمانی را به کلکسیون ناکامی‌هایش در دو جام جهانی اخیر افزود، با وجود این شکست، همچنان رکورد دار قهرمانی جام ملت‌های اروپاست.

نایب قهرمان یورو ۲۰۰۸، در جام جهانی ۲۰۰۶ به رتبه‌ای بهتر از سوم دست نیافته بود و در جام جهانی ۲۰۰۲ نیز بعد از برزیل در جایگاه دوم ایستاده بود.

کد خبر 56510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز