سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۹
۰ نفر

با رشد کنونی مصرف برق و برخلاف موضع قبلی وزارت نیرو، خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده اجتناب نا‌پذیر بوده و با تداوم این وضعیت و افزایش گرما، خاموشی‌های بیشتری در راه است.

روز گذشته پرویز فتاح وزیر‌نیرو گفت: شاید راحت‌ترین راه برای دولت جیره‌بندی باشد، اما وزارت نیرو اصلا سراغ جیره‌بندی نمی‌رود. این امر مردم را به زحمت می‌اندازد و مشکلات اجتماعی ایجاد می‌کند.

وی در گفت‌وگو با ایرنا با اعلام اینکه این وزارت، هنوز به‌صورت جدی فعالیت‌های اطلاع‌رسانی خود را درخصوص راه‌های صرفه‌جویی آغاز نکرده‌است، افزود: همکاری عمومی در صرفه‌جویی مصرف آب و برق خوب است.

پرویز فتاح با اشاره به کاهش  ۲درصدی رشد مصرف آب در تهران در مدت بیش از  ۲ماه گذشته، تصریح کرد: در این مدت، رشد مصرف آب در تهران از 5/8‌درصد به 5/6 درصد کاهش یافته است. 

هرچند وزیر نیرو تلاش می‌کند تا از اعلام برنامه‌ریزی برای جیره‌بندی اجتناب کند ولی مسعود حجت، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران دیروز در اصفهان تاکید کرد که برای روبه‌رو نشدن با خاموشی و جیره بندی برق به صرفه‌جویی جدی نیاز‌است.

کاهش تولید برق

در‌‌حالی‌که توان تولید نیروگاه‌های برق‌آبی کشور به دلیل ضرورت ذخیره آب در پشت سد‌ها برای تامین منابع آب در هنگام افزایش دما در تابستان کاهش یافته است، میزان مصرف برق در روز یکشنبه هفته جاری 32 هزار و 800 مگاوات بود.

مسعود حجت در زمینه تولید برق کشور به خبرنگار ما گفت: سالانه حدود 6 هزار مگاوات برق در نیروگاه‌های برق‌آبی کشور تولید می‌شد. این میزان امسال به حدود 2‌هزار مگاوات کاهش یافته‌است.  وی افزود: هم اکنون روزانه 500 مگاوات برق وارد کشور و 350 مگاوات نیز به خارج صادر می‌شود.

کد خبر 53350

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز