دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۱:۳۳
۰ نفر

در حالی که خاموشی‌های اعلام نشده به‌صورت پراکنده در تهران و برخی شهر‌ها آغاز شده‌است، شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای خواهان صرفه‌جویی ۱۰ درصدی برق برای گذران تابستانی بدون خاموشی شده است.

کاهش توان نیروگاه‌های برق‌آبی به‌دلیل خشکسالی و استفاده فراتر از توان تولید نیروگاه‌های مصرف‌کننده سوخت‌های فصیلی موجب شده تا تامین برق کشور به‌ویژه در ساعت‌های اوج مصرف که در ساعت‌های ۸ تا ۱۱ شب رخ می‌دهد، با مشکل مواجه شود.

براساس برنامه‌ریزی دولت درصورت صرفه‌جویی مصرف برق در مناطق مختلف کشور تا میزان۱۰ درصد امکان گذران تابستان گرم پیش رو بدون خاموشی ممکن است ولی با توجه به پراکندگی مصرف برق در کشور و مشکلات شبکه توزیع، برخی خاموشی‌ها در کشور اجتناب ناپذیر است.

شرکت توانیر در‌ آخرین اطلاعیه خود از‌ مشترکان برق اعم از صنایع، تجاری، خانگی، کشاورزی و عمومی خواست حداقل ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا فصل گرمای سال‌جاری بدون بروز خاموشی سپری شود.

مصرف برق در تابستان امسال با توجه به افزایش دما و رواج مصرف کولر‌های گازی موجب فشار بیشتر برای مصرف برق می‌شود و بخش عمده‌ای از مناطق جنوب کشور با مشکل خاموشی مواجه خواهد شد.

این روابط عمومی در توضیح بیشتر در مورد دلایل بروز خاموشی‌های احتمالی و ضرورت صرفه‌جویی مشترکان تاکید کرده است: با توجه به شرایط موجود شرکت‌های برق در سراسر کشور با تمهیداتی با همکاری سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط برای کاهش نیاز مصرف برق پیش‌بینی کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به تعدیل روشنایی معابر، توزیع وسیع لامپ‌های کم‌مصرف بین مشترکان، تغییر ساعت کار ادارات در مناطق گرمسیر و تعدیل مصارف انرژی برق در ادارات دولتی و صنایع کشور، اشاره کرد.

کد خبر 53209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز