پرویزفتاح، وزیر نیرو پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از آغاز محاسبه و دریافت نرخ برق نهادها و ادارات دولتی براساس قیمت تمام‌شده خبر داد.

این درحالی است که اعلام محاسبه نرخ بهای برق مصرفی‌ادارات دولتی با قیمت آزاد با توجه به اینکه همواره بزرگ‌ترین بدهکاران به شبکه خدمات برق کشور سازمان‌های دولتی بوده‌اند کمی غیرعملی به نظر می‌رسد. 

به گزارش خبرنگارما براساس بخشنامه‌ای که از سوی دولت به نهاد‌های دولتی ابلاغ شده است مقامات مسئول موظف شدند هزینه های برق مصرفی نهادهای دولتی را از اول خرداد بدون یارانه، تعیین و دریافت کنند.

فتاح افزود: نهادهای دولتی این هزینه‌ها را از محل بودجه جاری خود پرداخت می کنند.

نخستین اوج مصرف بی‌سابقه‌ امسال

وزیر نیرو از وقوع نخستین اوج مصرف برق در کشور در ساعت ۹ دیشب خبر داد. به‌گفته وی این میزان اوج مصرف شبکه برق کشور در طول ۲ ماه گذشته بود و مصرف به ۳۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید.

وی اما تاکید کرد با وجود این خاموشی ناشی از کمبود برق در کشور رخ‌نداد. وی تاکید کرد: هر میزان به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم و گرما افزایش می یابد، میزان مصرف افزایش یافته و به مرز ۳۸ هزار مگاوات خواهد رسید.

وی گفت: وزارت نیرو همه ظرفیت حرارتی خود را که معادل ۳۵ هزارمگاوات است از اول تیر وارد مدار خواهد کرد و اگر از بخش برق‌آبی نیز هزار مگاوات برق تامین شود می توان نیاز کشور را تا حد ۳۶ هزار مگاوات پاسخ گفت.

کد خبر 52672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز