سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۴
۰ نفر

همهشهری آنلاین: علی کریمی بازیکن تیم ملی کشورمان به دلیل "اظهارات غیرمسئولانه" تا اطلاع ثانوی از حضور در تیم ملی محروم شد.

به گزارش ایسنا مهدی تاج، سخنگوی فدراسیون فوتبال و رییس کمیته‌ تیم‌های ملی با اعلام این خبر گفت: در نشست روز دوشنبه 30 اردیبهشت هیات رییسه فدراسیون فوتبال و پس از بررسی اظهارات غیر مسئولانه‌ علی کریمی، وی تا اطلاع ثانوی از حضور در تمرینات تیم ملی محروم شد.

تاج در پاسخ به این سوال که کریمی تا چه زمانی در محرومیت به سر خواهد برد، گفت: در رابطه با اظهارات اخیر کریمی باید با وی و علی دایی سرمربی تیم ملی صحبت کنیم و پس از آن تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

فدراسیون خوب کار کرده است
سخنگوی فدراسیون فوتبال در این رابطه ادامه داد: فدراسیون علی‌رغم محدودیت‌هایی که داشته توانسته به نحو احسن کار کند. صعود تیم‌های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی به جام جهانی نشانگر برنامه‌ریزی خوب فدراسیون فوتبال بوده است. انشاءالله تیم ملی فوتبال سومین تیمی خواهد بود که به جام جهانی راه خواهد یافت.

وی با بیان این که صعود در پنج رده به جام جهانی هدف اصلی فدراسیون فوتبال است، ادامه داد: لیگ به بهترین شکل ممکن برگزار شد و درصددیم با برنامه‌ریزی اصولی لیگ فصل بعد را بهتر از امسال برگزار کنیم.

تدوین طرح جامع فراگیر‌شدن فوتبال
سخنگوی فدراسیون فوتبال همچنین در رابطه با مصوبات نشست روز دوشنبه‌ی هیات رییسه به گفت: تدوین طرح جامع فراگیر‌شدن فوتبال در سراسر کشور به تصویب رسید و مقرر شد حداقل یک تیم به عنوان نماینده‌ی هر استان در یکی از رده‌های مسابقاتی لیگ برتر، دسته یک، دسته دو و دسته سه حضور داشته باشد.

تاج با بیان این که از این پس رقابت‌های حذفی (پلی‌آف) نخواهیم داشت، گفت: سال آینده لیگ برتر با حضور 18 تیم برگزار خواهد شد که در پایان چهار تیم پایانی لیگ برتر به دسته‌ی اول سقوط خواهند کرد و دو تیم نخست لیگ دسته‌ی یک نیز به لیگ برتر صعود خواهند کرد. این موضوع در حد پیشنهاد و طرح است که باید به تصویب برسد.[لیگ نهم با شانزده تیم برگزار خواهد شد]

عضو هیات رییسه فدراسیون با اشاره به مصوبه‌ی سوم هیات رییسه گفت: در سال آینده از سوی سازمان تربیت بدنی به چهار تیم نخست لیگ برتر و همچنین سه تیم نخست لیگ دسته یک و دسته‌ی دو جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد.

حق پخش تلویزیونی
تاج همچنین درخصوص حق پخش تلویزیونی مسابقات گفت: با توجه به نظر صریح کنفدراسیون فوتبال آسیا صدا و سیما برای پخش مسابقات حتما باید با فدراسیون قرارداد داشته باشد و امکان پخش بازی‌ها بدون قرارداد عملی نخواهد بود که ساز وکارهای این موضوع در حال طراحی است.

تصویب آئین‌نامه انضباطی
سخنگوی فدراسیون فوتبال با اشاره به تصویب آیین‌نامه‌ی انضباطی و منشور اخلاقی فوتبال گفت: از جمله‌ی مفاد این آیین‌نامه این است که بازیکنی حق مصاحبه علیه باشگاه، مدیران و مربیان ندارد. همچنین برای برخورد با معضل "دلالیسم" تاکید شده است و با قراردادهای غیر واقعی بازیکنان به شدت برخورد خواهد شد.

تاج همچنین درخصوص بحث شانزده تیمی شدن لیگ برتر از فصل نهم گفت: نظرسنجی و مذاکراتی با باشگاه‌ها صورت گرفته است اما، احتمال اینکه لیگ با هجده تیم ادامه یابد، وجود دارد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در پایان اعلام کرد: این مصوبات در مجمع فدراسیون فوتبال نیز مطرح خواهد شد.

کد خبر 52460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز