پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۲
۰ نفر

مریم رشدی: بیشتر خانم‌های کدبانو معتقدند اردیبهشت‌ماه زمان مناسبی برای مهمان‌داری نیست زیرا میوه‌ها تنوع کمتری دارند

سالاد

و همچنین نوبرانه‌های بهاری هنوز با قیمت‌های گزاف در بازار عرضه می‌شوند ولی ما برای این روزها هم پیشنهاد متفاوتی داریم. در یخچال بیشتر ما هنوز مقداری از میوه‌های زمستانی مانند کیوی و پرتقال که یک‌ماه پیش خریده‌ایم، پیدا می‌شود، اگرچه پوست آنها پژمرده شده است و به همان صورت قابل استفاده نیستند ولی خود میوه‌ها هنوز سالم هستند.

بنابراین اگر قرار است یکی از این روزها مهمان داشته باشید، از آنها به جای سبدی پر از میوه با سالادی پر از میوه‌های متنوع پذیرایی کنید.

مطمئن باشید برای آنها نیز دلچسب‌تر خواهد بود. البته به میوه‌های داخل یخچال، میوه‌هایی مانند سیب، موز و آناناس – در بیشتر فصول یافت می‌شوند – را نیز اضافه کنید؛ همچنین از میان میوه‌های بهاری از توت‌فرنگی‌ غافل نشوید زیرا طعم این سالاد را بسیار لذیذتر خواهد کرد.

  مواد لازم برای 4 تا 6 نفر:

- پرتقال، 2 عدد
- کیوی، 3 عدد
- موز، 3 عدد
- آناناس تازه یا کنسروی، 300 گرم
- توت‌فرنگی، 500 گرم
- سیب، یک عدد
- آب لیموترش، 2 قاشق سوپ‌خوری
- آب پرتقال، یک عدد
- برگ نعنا، 6 عدد

  طرز تهیه:

1 - ابتدا میوه‌ها را خوب بشویید و هر کدام از آنها را - در صورت داشتن پوست – پوست کنده، سپس خرد کنید. البته شیوه خرد کردن هر کدام متفاوت است؛ برای نمونه میوه‌هایی با بافت ظریف و لطیف مانند کیوی، توت‌فرنگی و موز را به صورت حلقه‌حلقه و میوه‌های سخت‌تر را به صورت ریز یا حتی نگینی خرد کنید.

2 - برگ‌های نعنا را بشویید و با چاقوی درشت خرد کنید. پره‌های پرتقال‌ها را نیز از هم جداکرده، پوست هر کدام را بکنید.

3 - حالا کاسه‌ بزرگی آماده کرده، تمام میوه‌های خرد‌شده را داخل کاسه بریزید، سپس برگ نعنای خرد شده را همراه آب‌پرتقال و آب لیموترش روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید.

4 - این سالاد را به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا جا بیفتد، سپس سرو کنید. این سالاد همراه با بستنی وانیلی به عنوان دسری خوشمزه برای عصر یک روز بهاری هم لذت‌بخش است.

کد خبر 51457
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز