شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: متن نمایشنامه 8 اثر نمایشی کودک و نوجوان که در سال‌های دور و نزدیک در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر روی صحنه رفته، در قالب کتاب‌های جداگانه‌ای منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، این کتاب‌ها برای نخستین بار است که در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه می‌شود تا علاقه‌مندان به  ادبیات و هنرهای نمایشی بتوانند از آن استفاده کنند.

نمایش‌های «داستان خرس کوچک» نوشته ایرج طهماسب، «عصا عصای کارگشا» نوشته رضا فیاضی، «نقلی و مادر بزرگ» حسن دادشکر، «قصه‌های کوچه» مهرداد بختیاری، «ماهی قرمز کوچولو» هلن همتی، «نخودی و غول سرما» سیمین امیریان، «چهار صندوق شادی» گیتا داوودی و «بند انگشتی» سهیلا احمدی‌فر 8 نمایشنامه‌ای است که هر یک با عکس‌هایی از اجراهای اصلی این نمایش‌ها و عروسک‌ها و بازیگران آن تزیین و تصویرسازی شده است.  

 برخی از این نمایش‌نامه‌ها بارها در سال‌های گذشته با عنوان‌ها و تکنیک‌های مختلف بر صحنه مرکز با سابقه تئاتر کانون در پارک لاله تهران توسط صاحب‌نامان این عرصه اجرا و در زمان خود با استقبال کودکان و نوجوانان روبرو شد.

 نمایش‌های «بند انگشتی» در سال 1371 با تکنیک میله‌ای و در سال 1376 با نام «کی میتونه با دیو بجنگه؟» با تکنیک بن راکو و فک زن به صحنه رفت و «عصا عصای کارگشا» که سال 1363 با تکنیک میله‌ای به کارگردانی رضا فیاضی و در سال 1375 با تکنیک سایه‌ای به کارگردانی عادل بزدوده اجرا شد، از جمله این نمایش‌های خاطره‌انگیز به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش 8 نمایشنامه منتشر شده توسط انتشارات کانون هر یک به صورت جداگانه در شمارگان 6 هزار نسخه با قیمتی بین 4 تا 8 هزار ریال به بازار کتاب کودک و نوجوان عرضه شده است.

 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب‌ها را در غرفه خود در سالن ناشران کودک بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارایه کرده است.

این نمایشگاه واقع در محل مصلای امام خمینی تهران تا 22 اردیبهشت به کار خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 51425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز