مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

با اجرای این طرح واحدهای مسکونی خالی از سکنه، املاک و معابر بی‌نام و نشان و نواقص مشخصات املاک شناسایی می‌شود.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در جمع خبرنگاران به تشریح طرح ممیزی شهر تهران پرداخت که البته هدف اصلی از این اطلاع‌رسانی، جلب مشارکت و همکاری شهروندان در انجام طرح ممیزی بود.

سید مناف هاشمی با بیان اینکه این طرح در گذشته 4 بار انجام شده است، گفت: در سال 1348 نخستین ممیزی شهر تهران انجام شده و بعد از آن به‌ترتیب در سال‌های 52، 68 و 75 طرح ممیزی در شهر تهران اجرا شد .

به گفته هاشمی نیروهای این طرح با لباس‌های متحدالشکل سبز رنگ به همراه کارت شناسایی معتبر با آرم شهرداری تهران، ستاد ممیزی و مهر اداره کل حراست به منازل شهروندان مراجعه می‌کنند.

او اضافه کرد: مرحله پنجم طرح ممیزی شهر تهران عملا از 22 اسفندماه پس از اتمام بلوک گردشی آغاز شد و براساس زمان مشخص شده اگر مشکل خاصی در زمینه سخت افزار و تجهیزات پیش نیاید ظرف مدت یک سال به اتمام می‌رسد و ممیزی حدود 3 میلیون ملک موجود در تهران که آمارش مربوط به مرحله چهارم طرح است، انجام خواهد شد.

وی با اشاره به بلوک گردشی شهر تهران که در3 ماهه آخر سال 86 انجام شد، گفت: در این کار طول و عرض و نام معابر را گرفتیم که در این مقطع 28هزار معبر بی‌نام در شهر شناسایی شد که هم اکنون مناطق در حال نامگذاری آنها هستند تا پس از تصویب شورا، نامی برای آنها انتخاب شود.هاشمی افزود: در بلوک گردشی تغییراتی که در تجمیع و حذف بلوک انجام شده، اصلاح کد معبر، اصلاح آدرس و نشانی معبر، اصلاح نقشه بلوک‌ها و به روز‌رسانی تقسیمات شهری است.

به گفته وی یکی از کارهایی که همزمان با مرحله پنجم ممیزی تهران انجام می‌شود نصب پلاک‌های آبی املاک با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران است، همچنین با اجرای این طرح واحدهای مسکونی خالی از سکنه نیز شناسایی می‌شود.

کد خبر 50388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز