سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

خشکسالی و افزایش دمای هوا موجب افزایش مصرف برق و خاموشی در برخی شهر‌ها از جمله تهران شده‌‌است.

شرکت توانیز نیز در اطلاعیه‌ای از افزایش مصرف برق به‌دلیل افزایش دمای هوا در هفته جاری و افزایش استفاده از وسایل سرما‌یشی خبر داد.

 این شرکت تاکید کرد: مصرف در مناطق گرمسیر کشور از جمله خوزستان 35 درصد بیشتر شده و کل مصرف نسبت به زمان مشابه در سال گذشته حدود 4 هزار مگاوات افزایش داشته است.

این شرکت تایید کرده که روند خشکسالی امسال و کاهش بارندگی، محدودیت‌هایی را برای تولید برق توسط نیروگاه‌های برقابی فراهم آورده است ولی نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی کامل برای تامین برق مورد نیاز مشترکان در مدار تولید برق قرار دارند. در این اطلاعیه از مشترکان درخواست شده تا با تعدیل مصرف برق و صرفه‌جویی، امکان تامین برق مطمئن برای دیگر مشترکان در سراسر کشور فراهم شود.

در هفته‌های اخیر خاموشی‌‌هایی در برخی شهر‌ها آغاز شده که به‌نظر‌ می‌رسد برنامه‌ریزی شده است ولی هنوز وزارت نیرو برنامه خاصی در مورد خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده منتشر نکرده‌است.

در تهران این خاموشی‌‌ها در اغلب نقاط از ساعات 4 تا 8 صبح اتفاق افتاده‌است. سال قبل نیز به‌دلیل برخی مشکلات از جمله فرسودگی شبکه توزیع برق قطع پیاپی برق در نقاط مختلف کشور از جمله تهران رخ داد.

برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف

دیروز همچنین اعلام شد که رئیس و مدیران رسانه ملی در نشستی مشترک با وزیر و معاونان وزارت نیرو، راهکار‌‌های افزایش تعامل و همکاری دوجانبه برای اطلاع‌رسانی و مقابله با آثار و پیامدهای خشکسالی در کشور را بررسی کرده‌اند. 

در این جلسه پیشنهاد‌هایی از سوی وزارت نیرو و مقامات رسانه‌ملی مطرح شد که به‌طور قطع مهم‌ترین این پیشنهاد‌ها تغییر ساعت‌ برنامه‌های پربیننده شبکه‌های تلویزیونی در طول تابستان در اوج مصرف برق که از ساعت 5/7 الی 8 آغاز و تا 10 الی 11 شب ادامه می‌یابد، است.

براساس گزارشی که روز یکشنبه از سوی روابط عمومی برق تهران منتشر شد، پرویز فتاح وزیرنیرو درجلسه‌‌ای بر ضرورت آمادگی شبکه برق کشور به‌ویژه برق تهران برای پاسخ به نیاز مصرف‌کنندگان تاکید کرد.

درخبری که روز گذشته از این جلسه منتشر شد،  به‌دلیل حذف بخشی از خبر این جلسه ویژه در وزارت نیرو درج شد که بدینوسلیه اصلاح می‌شود.

در این جلسه که با شرکت مدیران شرکت برق تهران و بخش توزیع برق این شهر برگزار شد، وزیر نیرو خواهان هماهنگی با صنایع و کشاورزان برای کاهش میزان مصرف، هماهنگی با سایر نهادها و سازمان‌های مستقر در تهران، محدود کردن روشنایی معابر و برق‌های تجاری شد تا امکان تامین خدمات مورد نیاز شهر تهران در تابستان امسال فراهم شود

کد خبر 50382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز