جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از سال‌ها انتظار آلبومی مستقل از داود گنجه‌ای نوازنده کمانچه و ردیف دان نامی از سوی انتشارات ماهور به بازار موسیقی آمد.

به گزارش همشهری آنلاین، در این آلبوم که شامل دو سی دی است، داود گنجه‌ای را فرزندش (کامبیز) به عنوان نوازنده تمبک همراهی می‌کند.

این آ‌لبوم به رغم آنکه درمنزل و به صورت بداهه ضبط شده ، از کیفیت مطلوبی برخوردار است و نشان می‌دهد که همچنان دود از کنده بلند می‌شود.

در این دو سی دی گنجه‌ای بداهه نوازی و ردیف نوازی در نغمه های ابوعطا، دشتی و افشاری(سی دی اول) و سه گاه، نغمه اصفهان و ماهور (سی دی دوم)را انجام داده است.

اجرای گنجه‌ای اجرایی ذوقی است اما می توان سنت کمانچه نوازی اصیل را در ساز و نواخت وی به عینه مشاهده کرد. امری که محمد رضا لطفی هم درباره گنجه ای در مقدمه جدل خیز خود درآلبوم خموشانه، درباره کمانچه نوازی و کمانچه نوازان گفته بود.

نگاهی هرچند مختصر به اجرای گنجه‌ای از دانش و آگاهی‌های فراوان وی از گنجینه ردیف موسیقی ایرانی و شیوه های مختلف آوازی و سازی خبر می‌دهد.

گنجه‌ای در این البوم سعی کرده است ، تکنیک های کمانچه نوازی در هیئت سنتی را که با اجراهای استاد علی اصغر بهاری به اوج رسیده بود،باردیگر درقالبی نوتر بیان کند.

کد خبر 48372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز