جمعه ۱۶ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۷
۰ نفر

گروه سیاسی: در سال پایانی دولت‌نهم انتظار می‌رفت تا محمود احمدی‌نژاد با ایجاد تغییرات کمتری در میان مدیران و همکاران خود در دولت، برای به ثمر رساندن آنچه وی از آنها به‌عنوان برنامه‌ها و اهداف یاد می‌کرد تلاش کند اما زمزمه‌های مختلفی که شنیده می‌شود، این نظریه را رد می‌کند.

انتخابات مجلس و راه نیافتن بسیاری از نمایندگان به دوره بعد، نقطه آغاز و تشدید این زمزمه‌ها بود؛ پخش اخبار ضد‌و نقیضی درباره برخی اختلافات بعضی اعضای کابینه نهم و همچنین احتمال حضور برخی نمایندگان نزدیک به طیف دولت که در رقابت‌های انتخاباتی با اقبال مردم مواجه نشدند به‌عنوان همکاران جدید دولت، شائبه ادامه تغییرات در میان مدیران ارشد به ویژه وزیران را تقویت کرد.

هرچند بیشتر اخبار جابه‌جایی طی روزهای گذشته در پایگاه‌های خبری اینترنتی منتشر شده و در آنها سخن از رفت‌وآمد افرادی چون مصطفی پورمحمدی وزیر کشور، محمد رحمتی، وزیر راه، منوچهر متکی وزیر امورخارجه، محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس سازمان ملی جوانان و طهماسب مظاهری رئیس‌کل بانک مرکزی رفته بود، اما پس از انتشار خبر انتصاب ابراهیم شیبانی رئیس پیشین بانک مرکزی به‌عنوان سفیر ایران در اتریش، خبرگزاری فارس در خبر مشروحی نوشت که داوود دانش‌جعفری از وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌رود و احتمالاً او هم سفیر ایران در یکی از کشورهای اروپایی می‌شود.

بقیه در همین صفحهفارس در عین حال تاکید کرد که احمدی‌نژاد در مورد جایگزین دانش‌جعفری که پس از تغییرات در هیأت‌مدیره بیمه مرکزی ایران، آمادگی خود را برای تحویل وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده بود، به جمع‌بندی رسیده است.

از محمد زاهدی‌وفا معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی به‌عنوان جانشین احتمالی دانش‌جعفری نام برده می‌شود. با وجود این خبرها، همشهری کسب اطلاع کرد که به احتمال زیاد تغییرات در دولت در سال‌جاری در سطوح بالا چندان گسترده نخواهد بود و این تغییرات به حضور چند تن از نمایندگان در پست‌هایی مانند مدیرکلی یا معاونت برخی وزرا، محدود خواهد بود.

کد خبر 47667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز