چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد که قصد دارد هیات بشردوستانه‌ای را جهت مداوای اینگرید بتانکور گروگان دربند گروه فارک به کلمبیا اعزام کند.

به گزارش بی بی سی، نیکلا سارکوزی همچنین طی سخنانی مستقیما رییس گروه فارک(نیرو‌های مسلح انقلابی کلمبیا) را مخاطب قرار داد و خواستار آزادی اینگرید بتانکور کاندیدای سابق ریاست جمهوری کلمبیا شد.[تلاش سارکوزی برای آزادی اینگرید بتانکور]

سارکوزی در سخنانی که از طریق تلویزیون پخش شد، خطاب به مانوئل مارولاندا رییس گروه فارک گفت: به نظر می‌رسد خانم بتانکور به طور جدی دچار بیماری شده باشد. تنها یک تصمیم از سوی شما می‌تواند این زن را از خطر مرگ نجات دهد. این تصمیم را بگیرید. بتانکور را آزاد کنید.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز اعلام کرده است که یک فروند هواپیمای حامل یک تیم پزشکی آماده است تا در صورت آزادی بتانکور، وی را از محل اسارتش انتقال دهد.

از دیگر سو، الوارو اوریبه رییس جمهوری کلمبیا نیز اعلام کرد: عملیات نظامی ارتش کلمبیا علیه گروه فارک در مناطقی که تیم فرانسوی قصد عبور از آن‌ها را دارد به حالت تعلیق درخواهد آمد.

اوریبه همچنین حمایت کامل خود را از تیم پزشکی فرانسوی که توسط تیمی از اعضای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ همراهی می‌شوند، اعلام کرده است.

دولت فرانسه هفته گذشته به گروه فارک پیشنهاد داده بود در ازای پذیرش اعضای زندانی این گروه در خاک فرانسه، اینگرید بتانکور گروگان بلند پایه خود را آزاد کنند.

گروه فارک اما هنوز در قبال پیشنهاد دولت فرانسه واکنشی نشان نداده است و مشخص نیست این گروه آمادگی آزادسازی بتانکور را داشته باشد.

اینگرید بتانکور که دارای تابعیت مضاعف کلمبیایی – فرانسوی است از سال 2002 و در زمانی که مبارزات انتخاباتی خود را به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا آغاز کرده بود، از سوی گروه فارک به گروگان گرفته شد.

گفته می‌شود او علاوه بر هپاتیت B  به نوعی بیماری پوستی نیز ابتلا دارد. در تصاویر ویدئویی که اخیرا از وی نشان داده شده، ا و بسیار لاغر و ضعیف به نظر می‌رسد.

کشته شدن رائول ریس سخنگو و مذاکره کننده ارشد گروه  فارک در عملیات اخیر ارتش کلمبیا در خاک اکوادور به عنوان ضربه‌ای بزرگ برای این گروه توصیف شده است.[کشته شدن سخنگوی فارک در حمله ارتش کلمبیا به خاک اکوادور]

بنابراین به نظر می‌رسد شرایط برای آزادسازی اینگرید بتانکور دشوار تر از گذشته شده باشد.

کد خبر 47460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز