جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ماجرای حضور پرنس هری پسر پرنسس دایانا و نوه ملکه انگلیس در کانون توجهات رسانه‌ای‌ قرار گرفته است.

رسانه‌ها و مطبوعات انگلیسی در 24 ساعت گذشته با پخش گزارش‌ها و برنامه‌های تبلیغی درباره پرنس هری نوه ملکه انگلیس می‌گویند وی در کنار سربازان انگلیسی در افغانستان سرگرم جنگ با دشمن است.
به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، از دیشب همه شبکه‌های تلویزیونی دولتی انگلیس در همه بخش‌های خبری خود با گزارش‌های مفصل می‌کوشند به مخاطبان بگویند پرنس هری واقعا در افغانستان حضور دارد و در کنار سربازان انگلیسی سرگرم جنگ با طالبان است.

Prince Harry

گزارشگر شبکه "ای تی وی" انگلیس شب گذشته در گزارش مفصلی درباره پرنس هری و در تصاویری که او را در حال تیراندازی از داخل یک سنگر نشان می‌داد و معلوم نبود هدف او چه کسانی هستند و یا اینکه او واقعا کجاست می‌گفت: "آنچه می‌بینید مانور نظامی نیست بلکه جنگ واقعی است و پرنس هری واقعا با دشمن در حال جنگ است."

Prince Harry

در این تصاویر پرنس هری در حال تیراندازی با مسلسل و یا سوار بر تانک و یا موتور سواری و بازی فوتبال و غیره نشان داده می‌شود و گزارشگران شبکه‌های تلویزیونی انگلیس در گزارش‌های خود به شدت تلاش می‌کنند که به مخاطب بگویند کاری که پرنس هری در میان نظامیان انجام می‌دهد بسیار مهم است و او در واقع مسئول هدایت هواپیماهای جنگی به سمت مواضع نیروهای طالبان در افغانستان است.
رسانه‌های انگلیسی می‌گویند حضور پرنس هری در افغانستان تاکنون به دلایل امنیتی سرّی بود اما پس از اعلام آن در یک پایگاه اینترنتی امریکایی، رسانه‌های انگلیس نیز خبر ان را منتشر کردند.
تقریبا همه روزنامه‌های انگلیس در صفحات اول خود به این خبر پرداخته‌اند و در عناوین خود می‌کوشند از او قهرمان بسازند. انها می‌گویند پسر پرنسس دایانا که ماجرای کشته شدن او در فرانسه در چند سال پیش در کنار معشوقه‌اش‌، پرسش‌هایی را درباره احتمال توطئه، "ام ای شش" برای از بین بردن وی مطرح کرده بود، [بازگشایی پرونده مرگ دایانا] به مدت ده هفته در استان هلمند افغانستان سرگرم جنگ با شورشیان طالبان بوده است اما با فاش شدن این راز مقامات انگلیسی تصمیم گرفته‌اند او را از افغانستان خارج کنند.[شاهزاده را از افغانستان برمی‌گردانند]
پرنس هری چند سال پیش، پس از اعتراف به استعمال حشیش و مصرف افراطی مشروب به یک مرکز ترک اعتیاد فرستاده شد.
پایگاههای اینترنتی مختلف انگلیس نیز در گذشته تصاویر وی را در حالت‌های غیر عادی و به گفته خود شرم‌اور مانند مصرف مشروب از راه بینی، منتشر کرده بودند.
حتی زمانی گفته شد پرنس هری تصمیم گرفته است مشروب خواری را کنار بگذارد و کمتر به شبگردی برود.
پایگاههای اینترنتی در ماه ژانویه گذشته به نقل از منابع معتبر نوشته بودند ظاهرا ملکه ترجیح می‌دهد پرنس هری جانشین وی شود و این مسئله برای پرنس ویلیام برادر بزرگتر، و پرنس چارلز پدر او شگفتی‌اور بوده است.

کد خبر 45468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز