همشهری آنلاین: ارتش ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این کشور وارد شمال عراق شدند تا شورشیان جدایی‌طلب کرد را که در این منطقه مستقر هستند، سرکوب کنند

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش ترکیه (جمعه3 اسفند) اعلام کرد که عملیات زمینی پس از حملات هوایی و خمپاره‌یی طی ساعت 10 شب تا 6 صبح (به وقت محلی) در روز پنجشنبه به منظور هدف قرار دادن اردوگاه‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) صورت پذیرفت.

در این بیانیه که در سایت اینترنتی ستاد کل ارتش ترکیه منتشر شده، آمده است: پس از این حمله موفقیت‌آمیز یک عملیات زمینی فرامرزی با کمک نیروی هوایی در ساعت هفت صبح (به وقت محلی) آغاز شد.

ارتش ترکیه همچنین اعلام کرد که 10هزار نیرو به شمال عراق فرستاده است تا عملیات گسترده‌یی را علیه پ.ک.ک انجام دهد.

شبکه‌ی تلویزیونی الجزیره نیز اعلام کرد: حملات ارتش ترکیه در مناطق کردنشین شمال عراق به ویرانی کامل چهار پل در این مناطق منجر شده است . این در حالی است که دولت عراق، دولت منطقه‌ خودمختار کردستان عراق و همچنین نیروهای مرزی این کشور تا کنون خبر آغاز عملیات گسترده‌ی زمینی ارتش ترکیه را در شمال عراق رسما تایید نکرده و نسبت به این امر ابراز بی‌اطلاعی کردند.

ارتش ترکیه قبلا اعلام کرده بود که بنا به مشکلات موجود جهت انجام عملیات نظامی علیه مناطق کوهستانی شمال عراق در فصل زمستان قصد دارد انجام این عملیات را به بهار موکول کند.

کارشناسان معتقدند علت تعجیل ارتش ترکیه در اجرای این عملیات هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط مسئولان امنیتی این کشور و همچنین غافلگیر کردن عناصر حزب پ.ک.ک است.

کد خبر 44932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز