همشهری آنلاین: انتخابات در جمهوری قفقازی ارمنستان برای برگزیدن رییس جمهور جدید آغاز شده است

خبرگزاری سوئیس از ایروان گزارش داد، بنا به اعلام اداره انتخابات ارمنستان 2.3 میلیون تن واجد شرایط رای‌دهی هستند.

در نظرسنجی‌ها سرژ سرکیسیان، نخست‌وزیر ارمنستان که روابط دوستانه‌ای با روسیه دارد، در صدر است. وی گزینه مطلوب جایگزینی روبرت کوچاریان، رییس جمهور این کشور است که پس از طی دو دوره که 10 سال به طول انجامید، طبق قانون اساسی دیگر نمی‌تواند نامزد شود.

رسانه‌های ارمنی گزارش دادند رقابت اصلی میان سرکیسیان و لون پطروسیان، رهبر مخالفان صورت خواهد گرفت. تر پطروسیان از سال 1991 تا 1998 در کادر رهبری شوروی سابق قرار داشت.

هزاران ارمنی در حمایت از تر پطروسیان و سیاست ضدفساد اقتصادی او تظاهرات کردند. بر اساس نظر‌سنجی‌ها او می‌تواند 15 درصد آرا را کسب کند.

حدود 600 ناظر خارجی این رخداد را پیگیری می‌کنند که در میان آنها می‌توان از سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSZE) نام برد. این ناظران قرار است روز چهارشنبه گزارشی را درباره روند برگزاری انتخابات منتشر کنند.

بر اساس این گزارش، یکی از مسایلی که این انتخابات را از نظر بین‌المللی جذاب کرده است مساله مناقشه حل نشده منطقه قره‌باغ است که تحت اشغال ارمنستان قرار دارد. در حال حاضر سال‌هاست که در این منطقه مورد مناقشه با جمهوری آذربایجان آتش‌بسی شکننده حکم‌فرماست. قره‌باغ قصد دارد با کمک ارمنستان کشور جدیدی را تاسیس کند.

کد خبر 44710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز