همشهری آنلاین: عملیات احداث‌ 4 واحد از واحدهای تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران تا آخر آذرماه سال جاری به پیشرفت فیزیکی 86 درصد رسید.

به گزارش سایت خبری وزارت نیرو در روابط عمومی شرکت فاضلاب تهران، چهار واحد از این تصفیه‌خانه بزرگ که با اعتبار دریافتی از بانک جهانی احداث می‌شود، در مراحل پایانی احداث است و اکثر قسمت‌های آن در مرحله نصب دستگاه های الکترونیکی و مکانیکی قرار دارد و با ادامه روند کنونی تا تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

براساس آمار ارائه شده در خصوص احداث این تصفیه‌خانه بزرگ، مقدار پیشرفت فیزیکی کل پروژه به رقم 86 درصد، تدارک کالا 99 درصد، ساخت ابنیه 6/77 درصد و نصب تجهیزات به 16 درصد رسیده است.

بر طبق این گزارش قسمت‌هایی همچون کانال‌های ارتباطی، ته‌نشین ثانویه و فیلترهای چکنده حدود 80تا 90 درصد پیشرفت ابنیه داشته‌اند و عملیات ابنیه حوض‌های هوادهی، آشغالگیر، ته‌نشین اولیه تغلیظ کننده ثقلی لجن و یکی از مخازن بیوگاز به طور کامل تکمیل شده است.

این گزارش می‌افزاید،در قسمت‌هایی که احداث ابنیه به پایان رسیده، عملیات نصب دستگاه آغاز شده است که در این راستا نصب پمپ‌های آشغالگیر، پل‌ها و لوله‌های دانه‌گیر، پل‌های لجن‌روب، ته‌نشین اولیه، لوله حوض‌های هوادهی و پل ‌های لجن روب ته‌نشین ثانویه در حال انجام است.

گفتنی است، تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران جزو بزرگترین و پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های درحال ساخت دنیا است که با راه‌اندازی کامل 6 واحد این تصفیه‌خانه جمعیتی معادل 3 میلیون و 150 هزار نفر از جمعیت تهران تحت پوشش این تصفیه‌خانه قرار می‌گیرند.

همچنین 4 واحد از این تصفیه‌خانه با وام دریافتی از بانک جهانی توسط شرکت واتک واباگ اتریش و سراوان-توسار ایران ساخته‌ می‌شود؛ 2 واحد از این تصفیه‌خانه نیز طبق برنامه باید با بودجه‌های عمرانی داخلی احداث شود که متاسفانه بدلیل عدم اختصاص بودجه لازم، عملیات ساخت آن به کندی پیش می‌رود.

کد خبر 41733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز