همشهری آنلاین: حمله تروریستی عناصر تکفیری در نخستین دقایق رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز، این مراسم را نیمه‌تمام گذاشت.

حمله تروریستی به رژه اهواز

 

به گزارش همشهري آنلاين، اين حادثه تروريستي حدود 10 دقيقه طول كشيد و مهاجمان مسلح از محوطه پشت جايگاه به مراسم رژه حمله و شماري از نيروهاي نظامي را زخمي كردند. گفته مي‌شود محافظ فرمانده سپاه خوزستان به درجه رفيع شهادت نائل آمده و 20 نفر بر اثر اصابت گلوله زخمي شده‌اند. بين زخمي‌ها نام يك كودك و يك زن هم به چشم مي‌خورد.

حمله تروریستی به رژه اهواز

سردار رمضان شريف، سخنگوی سپاه پاسداران از انتساب تروريست‌ها به جريان الاهوازيه خبر داد و افزود: «افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای نظامي کردند وابسته به جریان الاهوازیه هستند. این جریان در گذشته هم به سمت کاروان‌های راهیان نور آتش گشوده بودند.»

پس از رسيدن خبر ماجراي تروريستي اهواز به رئيس‌جمهوري ايران، دكتر حسن روحاني پيش از پايان مراسم رژه نيروهاي مسلح در تهران جايگاه ويژه را ترك كرد.

حمله تروریستی به رژه اهواز

برخي خبرها از خوزستان حاکی از آن است که چهار يا پنج نفر از عوامل این حادثه تروریستی در تعقيب و گريز نیروهای امنیتی و انتظامی به هلاكت رسيدند.

نخستين آمار از قربانيان اين حمله تروريستي از شهادت هشت نفر نيروهاي سپاه حكايت دارد كه مسئول ايثارگران سپاه استان خوزستان از آن جمله است.

حمله تروریستی به رژه اهواز

  • تعداد شهدا به 10 نفر رسید | یک خبرنگار در میان شهدا

علی حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز گفت: تروریست‌ها 4 نفر بودند که در پی این حادثه کور و بزدلانه 10 نفر شهید شدند. 21 نفر هم مجروح شدند.

وی افزود: تعداد شهدای ما در حال افزایش هستند و وضعیت برخی مجروحین وخیم گزارش شده و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

معاون سیاسی ادامه داد: در این بین یک نفر هم خبرنگار بوده که شهید شده است.

حمله تروریستی به رژه اهواز

  • معاون روابط عمومی ارتش: اوضاع در اهواز آرام است

سید «حسن ابوترابی»، معاون بخش روابط عمومی ارتش در گفت و گو با برنا، در خصوص "جزییات حمله تروریستی به رژه ارتش در اهواز" گفت: مسئولیت برگزاری رژه امسال در تهران و شهرستان ها به عهده ارتش بوده است. این روالی بوده که هر ساله برپا است. یک سال این مراسم برعهده سپاه و یک سال هم برعهده ارتش است.

او ادامه داد: ما تهران هستیم و اطلاعات دقیقی از این اتفاق نداریم. اخبار موثقی به دست مان نرسیده و نمی دانیم این حمله از چه سویی صورت گرفته است. این اتفاق این در دست بررسی است و به احتمال زیاد طی اطلاعیه تا بعد از ظهر امروز اعلام خواهد شد.

ابوترابی افزود: اوضاع در اهواز آرام است.

او در خصوص وضعیت مسئولین در این مراسم گفت: تیراندازی از منطقه دور به جایگاه و محل رژه و دیگر قسمت ها صورت گرفته است اما اینکه چند نفر زخمی و شهید شده اند و یا کسی از مسئولین زخمی شده، اطلاعی ندارم زیرا خودم درگیر رژه 31شهریور بودم.

  • تعداد کشته‌ها در حمله تروریستی به اهواز به یازده نفر رسید

معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت: تعداد کشته ها در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به 11 نفر رسید و احتمال افزایش آن وجود دارد.

حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: همچنین تعداد مجروحین در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به بیش از سی نفر رسیده است.

وی ادامه داد: مجروحان حادثه تروریستی در اهواز به بیمارستان نزدیک به این حمله تروریستی همچون بیمارستان آپادانا، آیت الله کرمی و گلستان منتقل شده‌اند و تیم های پزشکی در آماده باش کامل بسر می برند و به وضعیت مجروحین رسیدگی می کنند.

  • تعداد شهدای حادثه تروریستی اهواز به ۲۴ نفر رسید

به گزارش ایرنا یک منبع آگاه گفت: تعداد شهدای حادثه تروریستی صبح روز شنبه در اهواز به ۲۴ نفر رسید و احتمال افزایش این تعداد نیز به دلیل وخامت حال مجروحان وجود دارد. بیش از ۵۳ نفر نیز در این حادثه تروریستی زخمی شده اند که به بیمارستان‌های مختلف اهواز منتقل شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

کد خبر 417056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha