همشهری آنلاین: رئیس شورای روستای ابیانه گفت: تاسوعا و عاشورای امسال ورود گردشگران به روستای تاریخی ابیانه ممنوع است.

سایت خبری چمدان نوشت: محمدرضا علیرضایی درباره ممنوعیت ورود گردشگران به ابیانه در تاسوعا و عاشورا گفت: حدود ۴ هزار نفر ابیانه‌ای برای شرکت در مراسم عاشورا و تاسوعا هر ساله به این روستا مراجعت می‌کنند و روستا دیگر ظرفیت پذیرش گردشگران را ندارد.

او افزود: تنها گردشگرانی که هتل یا اقامتگاه بوم‌گردی خود را رزرو کرده‌اند می‌توانند در این دو روز وارد روستای ابیانه شوند و از ورود دیگر گردشگران ممانعت به عمل خواهد آمد.

رئیس شورای روستا در تشریح علت این ممنوعیت گفت: اماکن اقامتی روستا ظرفیتی برای پذیرش گردشگران ندارند. همچنین این روستا زیرساخت‌های لازم را برای ورود بیش از این تعداد را ندارد و در صورتی که اجازه ورود گردشگر به روستا داده شود حتی جایی برای ایستادن و برگزاری مراسم وجود نخواهد داشت.

احمد نجیبی، مدیر پایگاه میراث فرهنگی ابیانه نیز به چمدان گفت: از گردشگران خواهش می‌کنیم پیش از برنامه ریزی برای سفر به ابیانه ظرفیت‌های این روستا را بررسی کنند. در حال حاضر تمام هتل‌ها و رستوران‌های روستا ظرفیت‌شان تکمیل است و امکان پذیرای از گردشگران بیشتر وجود ندارد.

گفتنی است که مسئولان روستای ابیانه چند سال است که به دلیل هجوم گردشگران، ورود آنها را همزمان با مراسم تاسوعا و عاشورا به این روستای تاریخی ممنوع اعلام می‌کنند.

کد خبر 416870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha