همشهری آنلاین: هفتادمین دوره مراسم اهدای جوایز امی به بهترین‌های تلویزیون با اهدای ۹ جایزه به فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» به پایان رسید.

مراسم اهدای جوایز امی ۲۰۱۹

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، اين مراسم بامداد سه‌شنبه به وقت ايران در مايكروسافت تيه‌تر لس‌آنجلس برگزار شد و «بازي تاج و تخت» شبكه HBO كه در 22 بخش نامزد دريافت جايزه بود، با بردن 9 جايزه از جمله بهترين سريال درام و بهترين بازيگر مرد مكمل براي پيتر دينكليج پيروز بزرگ اين دوره لقب گرفت. هفت جايزه ديگر اين سريال محبوب در بخش‌هاي فني بود. فصل هشتم «بازي تاج و تخت» سال 2019 پخش مي‌شود.

شبكه‌هاي نتفلیکس و HBO به ترتيب با 112 و 108 نامزدي هر كدام 23 جایزه به دست آوردند. اين در حالي است كه HBO پس از 18 سال نتوانسته بود بیشترین تعداد نامزدی را در جوایز امی داشته باشد. «سرگذشت ندیمه» پس از بردن جايزه بهترين سريال درام سال گذشته، امسال از 20 نامزدي فقط در سه بخش فني برنده شد. «وست‌ورلد» هم در چهار بخش از جمله بهترین بازیگر زن مکمل سریال درام براي تندی نیوتن جايزه گرفت.

«خانم مایسل شگفت‌انگيز»، «زنده شنبه‌شب» و «قتل جانی ورساچه: داستان جنایی آمریکایی» از ديگر برندگان جوايز امي بودند كه هر سال به بهترين‌هاي تلويزيون اهدا مي‌شود و ارزشي هموزن اسكار در دنياي فيلم و سينما دارد. «خانم مایسل شگفت‌انگيز» دو جايزه مهم بهترین سریال کمدی و بهترین بازیگر زن (برای ریچل برازناهان) را برد و «زنده شنبه‌شب» از شبکه NBC از 21 نامزدی در هشت بخش برنده شد و مجموع جوایز امی آن به رکورد 72 رسيد.

«قتل جانی ورساچه» هفت جايزه از جمله بهترین سریال کوتاه را برد و دارن کریس براي بازي در همين سريال برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد. کلر فوی برای بازی در نقش ملکه الیزابت در سریال «تاج» بهترین بازیگر زن در سریال درام را به دست آورد تا خيلي‌ها از برنده نشدن الیزابت ماس برای «سرگذشت ندیمه» شوكه شوند.

اهداي جايزه بهترين بازيگر مرد كمدي به بيل هدر براي «بري» و دست خالي ماندن دانلد گلاور براي «آتلانتا» شگفتي ديگر مراسم امسال بود. متیو ریس هم برای بازی در نقش یک جاسوس روس در فصل آخر «آمریکایی‌ها» جايزه بهترين بازيگر مرد درام را برد. اين سريال محصول شبكه FX است.

يكي از بامزه‌ترين بخش‌هاي مراسم اهداي جوايز امي خواستگاري يكي از برندگان از نامزدش روي صحنه بود. گلن وايس كه براي كارگرداني مراسم اسكار 2017 برنده امي شده بود، از فرصت بهترين بهره را برد و با فراخواندن نامزد خود پيشنهاد ازدواج را مقابل ديدگان حاضران در سالن مطرح كرد.

ويس كه از 23 نامزدي امي 11 بار برنده شده بود، در دوازدهمين حضور روي صحنه همه حاضران را شگفت‌زده و غافلگير كرد. او با بيرون آوردن حلقه گفت: «يان اسوندسن مي‌خواهم تو را همسر خودم بخوانم. اين حلقه‌اي است كه 67 سال پيش پدرم به انگشت مادرم انداخت و حالا آن را تقديم تو مي‌كنم.»

کد خبر 416825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha