همشهری آنلاین: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا از تصمیم جنجالی خود برای اهدای جایزه اسکار دستاورد چشمگیر در فیلم محبوب عقب‌نشینی کرد.

جیمی کیمل در مراسم اسکار

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، آكادمي اسكار كه ماه گذشته با هدف افزايش تعداد تماشاگران تلويزيوني با چند تغيير مهم در روند اهداي جوايز از جمله راه‌اندازي بخش اسكار فيلم محبوب موافقت كرده بود اما ناگهان اعلام كرد اهداي اين جايزه را معلق كند. اين تصميم پس از نشست ويژه هيات‌رئيسه آكادمي در صبح چهارشنبه گرفته شده و طبعا جايزه اسكار فيلم محبوب در دوره نود و يكم اهدا نمي‌شود.

انتقاد از یک تغییر بزرگ در جوایز اسکار

برنامه آكادمي اسكار براي اهداي يك جايزه به محبوب‌ترين فيلم سال با واكنش‌هاي عمدتا منفي مواجه شد و بسياري از چهره‌هاي مهم سينماي جهان با آن مخالفت كردند. به نظر مي‌رسد هيات‌رئيسه آكادمي كه انتظار برخورد با اين حجم از مخالفت‌ها را نداشت، دست‌كم اجرايي كردن تصميم خود را براي مدتي به تعويق انداخته تا با تدبير بيشتر آن را عملياتي كند. زمان ارائه جزئيات تازه‌تر درباره جایزه فيلم محبوب هنوز مشخص نيست.

همزمان شدن تصميم تازه آكادمي اسكار با آغاز فصل جوايز و برگزاري جشنواره‌هاي ونيز، تلورايد و تورنتو ترديدها را درباره اسكار فيلم محبوب بيشتر مي‌كند. آن هم در دوره‌اي كه استودیوها و پخش‌کننده‌هاس بزرگ براي معرفي بهتر فيلم‌هاي مهم برنامه‌ريزي مي‌كنند. بايد منتظر ماند ديد عقب‌نشيني آكادمي از اهداي جايزه فيلم محبوب مقطعي است يا قرار است براي هميشه دور آن را خط بكشد و خيال خود را راحت كند.

کد خبر 415619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha